5 סיבות טובות לאכול אגסים ומתכון מזין וטעים

 freedigitalphotos.net | By Andy Newson


freedigitalphotos.net | By Andy Newson

הוא יושב על המדפים בכל סופר או ירקניה ואנחנו כמעט לא מקדישים לו מחשבה שנייה, אבל מאחורי הפרי התמים למראה מסתתרים שלל יתרונות בריאותיים ותזונתיים וכמובן – גם טעם נהדר. הכירו: האגס. פרי ששימש לריפוי ולהכנת תבשילים נפלאים עוד בימי קדם ואנחנו נהנים מיתרונותיו הבריאותיים עד היום.

הנה כמה מהם:

הוא מכיל מגוון רחב של רכיבים תזונתיים חשובים – האגס עשיר מאוד בסיבים תזונתיים שיכולים לסייע למניעת סרטן ולתהליך העיכול התקין, הוא מכיל כמויות גדולות של ויטמין C שמסייע לחיזוק המערכת החיסונית, יש בו אשלגן החיוני ללב וגם נוגדי חימצון שיעילים במניעת מחלות שונות ובהתמודדות עם דלקות בגוף.

הוא היפואלרגני – סובלים מאלרגיות לפירות שונים?  האגס מציע לכם אלטרנטיבה מצויינת מאחר והוא לא מעורר אלרגיות בגוף. אגב, מאותה הסיבה ממש הוא אחד הפירות הראשונים שממליצים לרסק לתינוקות.

הוא טוב למערכת העיכול –  כמו שאמרנו, באגס יש שפע של סיבים תזונתיים שמסייעים לפעילות התקינה של מערכת העיכול ומעבר לכך, מיץ האגסים משמש כתרופה טבעית לעצירות.

הוא מסייע להורדת לחץ דם וכולסטרול בגוף – נוגדי החימצון שבאגס מסייעים להורדת לחץ הדם והסיבים התזונתיים שהוא מכיל תורמים להורדת הכולסטרול בגוף. שתי התכונות הללו הופכות את האגס לפרי ידידותי במיוחד לכלי הדם והלב.

הוא מסייע להורדת חום והתמודדות עם דלקות – מיץ אגסים צונן יכול לסייע להורדת חום גבוה ובנוסף, התכונות האנטי דלקתיות שמאפיינות את האגס הופכות אותו ליעיל בהפחתת כאבים שנגרמים כתוצאה מדלקות שונות בגוף.

רשימת היתרונות של האגס לא עוצרת כאן, אבל גם בלי להכיר את כולה אפשר לראות שהפרי הזה מלא לא רק בעסיס אלא גם בבריאות. כדי ליהנות מיתרונותיו הרבים כדאי להתחיל לשלב אותו בתפריט, ולשם כך צירפנו לכם מתכון לסלט גרגר הנחלים, אגוזי מלך ואגסים.

סלט גרגר הנחלים, אגוזי מלך ואגסים

מרכיבים:

  •     3-4 אגסים בשלים ושמנמנים
  •     2 כוסות עלי גרגר הנחלים צעירים ויפים
  •     3/4 כוס אגוזי מלך קלויים היטב
  •     4-5 כפות שמן זית
  •     2 כפות סילאן
  •     מיץ מלימון וחצי-שניים
  •     1 כפית גרגרי פלפל ירוק גרוסים דק
  •     מלח ים גס לפי הטעם

אופן ההכנה:

1. קולפים את האגסים, מגלענים וחותכים כל חצי אגס לשמיניות לאורכו.

2. במחבת ברזל עבה וחמה מקפיצים את האגסים החתוכים עם שמן הזית במשך דקות אחדות, ומוסיפים את הסילאן. מקרמלים דקה-שתיים עד שישחימו ומוסיפים מיץ לימון. מתבלים במלח ובפלפל ירוק גרוס.

3. מערבבים מיד עם גרגר הנחלים ועם אגוזי המלך הקלויים, ומגישים. זהו סלט חם, שבו העלים הטריים נובלים מעט במגע עם האגסים החמים. אפשר להניח לאגסים המקורמלים להתקרר לטמפרטורת החדר, ורק אז לערבב עם העלים.

מקור המתכון: mako

בתאבון!

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

5 טיפים לחילוף חומרים מהיר
האם סושי משמין?
תגליות מפתיעות על ההשמנה היום לעומת מה שהיה לפני 30 שנה