איך לאכול בריא גם כשיוצאים למסעדה

כל מי ששומרת על תזונה נכונה בין אם במסגרת דיאטה ובין אם לא, מודעת לכך שניתן להפר את כל "משטר התזונה" שבנינו במשך תקופה ארוכה, בביקור אחד קצר במסעדה או באירוע למשל. 

אפשר להמשיך ולאכול בריא גם כשהולכים למסעדה, הנה כמה טיפים שיעזרו לכן להתמודד עם הפיתויים שיש למסעדות להציע:

1. אל תלכו למסעדה כשאתן רעבות מדי –   אנשים רבים נוטים לחשוב שאם הולכים למסעדה בערב, אפשר לא לאכול כל היום ואז במסעדה להשלים את החסר, אבל זאת טעות נפוצה.  כדאי לאכול לפני חטיף בריאות כך שתגיעו למסעדה לא "תתנפלו" על האוכל.

2. הימנעו משתיית משקאות קלוריים – הידעתן שמשקאות דיאט מגבירים את התיאבון? העדיפו תמיד מים על פני משקאות ממותקים.  אפשר להוסיף לימון למים לטעם מרענן.

 מקור התמונה: Grant Cochrane

3. אל תאכלו את הלחם – במסעדות רבות מגישים כמנת פתיחה לחם טרי עם חמאה, על מנת לקצץ בקלוריות מומלץ לקצץ בלחם במיוחד שאחריו תגיע המנה העיקרית. 
4. העדיפו מבושל, מאודה או אפוי על פני מטוגן – כדאי תמיד לשאול את המלצר איך המנה מוכנה, במקרים רבים המלצר יוכל להציע לכן חלופות בריאות יותר למאכלים בתפריט.

5.בקשו את הרוטב בצד – סלט יכול להיות פצצת אנרגיה כאשר הוא מגיע עם רוטב בעל ערך קלורי גבוה, מומלץ להחליף את הרוטב בשמן זית ולימון. תוספות כגון גבינה או קרוטונים מעלות את הקלוריות שבמנה.

לסיכום, אפשר ללכת למסעדה ולהנות מהמנות שבתפריט גם אם שומרים על דיאטה, רק יש לשים לב למנות שבוחרים.  אפילו לא חייבים לוותר על הקינוח, אבל כדאי לקחת קינוח משותף ולהעדיף כזה שהוא על בסיס פירות.

בתיאבון!

 

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

היתרונות הבריאותיים של החומוס וגם מתכון בריא: מרק חומוס מצוין
5 טיפים לשמירה על תזונה בריאה והרגלים בריאים
אין יותר קל מזה: עוגיות בננה ושיבולת שועל