7 טיפים מעולים לשמירה על שיער בריא ומבריק

ID-10061929"שיער בריא" הוא מונח קוסמטי או אסתטי בלבד. השיער למעשה עשוי מחלבון הנקרא קרטין וכן מחומצות אמינו ולכן איננו יכול להיות "בריא", אלא יותר נכון יהיה להגיד כי הוא בעל "מראה בריא".

ישנם מספר גורמים העשויים להשפיע על מראה השיער וביניהם תזונה, גיל, גנטיקה, גורמים סביבתיים ועוד.

הנה כמה טיפים שיסייע לשיערך להיראות בריא ומבריק:

  1. תזונה: מאחר והשיער הוא פרוטאין, תזונה המכילה פרוטאין (חלבון) תסייע למראה בריא יותר. מזונות עשירים בפרוטאין הם: עוף, דגים, ביצים, יוגורט, סויה. כמו כן, השיער זקוק לחומצות שומן, שיש למשל באגוזים ושקדים. ויטמין B6 ו B12 גם הם מועילים לבריאות השיער. פירות וירקות יסייעו לספיגת הברזל, אשר גם לו ישנה השפעה ישירה על השיער. מגנזיום ואבץ גם כן משחקים תפקיד חשוב בצמיחת השיער.
  2. חפיפה: כיום אין המלצות חד משמעותיות של רופאי עור לתדירות החפיפה, מאחר ולכל אחד סוג עור שונה ותגובה שונה לחפיפה. מה שכן, ידוע כי השמפו מוריד מהשערה את השמנים הטבעיים שלה, לכן כל אחת צריכה לדעת מהי התדירות המתאימה לחפיפה, בהתאם לצורך. כלומר, אם יש לך שיער יבש חפיפה יום יומית עלולה לייבש אותו אפילו עוד יותר.
  3. היי רגועה: כבר הוכח בעבר כי ישנו קשר בין מצב נפשי לשיער. לדוגמה תקופה של מתח או חרדה, אצל נשים מסויימות עלולה להתבטא בהידללות של שיער באיזורים מסויימים ואף להופעת קשקשים.
  4. שתי הרבה מים: המים יחדרו לקרקפת, שתספק שיער שנראה בריא יותר.
  5. הגני על השיער מפני השמש.
  6. המנעי מלייבש את השיער במייבש, העדיפי לתת לו להתייבש באופן טבעי.
  7. הפסיקי לעשן – מחקר הראה כי לאורך השנים העישון מונע את צמיחת השיער עד מלוא הפוטנציאל שלו.

חשוב לדעת כי נשירת שיער הינה תהליך טבעי הקשור בהתחדשות השיער. כדאי לשים לב לכמות השיער הנושרת. אם היא גדולה מהרגיל כדאי לפנות לרופא עור לבדיקה מעמיקה יותר.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

תגיות