האם את סובלת מ"תסמונת האישה הממהרת" ומה ניתן לעשות כנגדה


stressed woman

freedigitalphotos.net | By Ambro

האם את עייפה רוב הזמן?
עצבנית או מצוברחת?
עולה במשקל או מתקשה לרדת במשקל?
חסרת חיוניות, חסרת אנרגיה?
חווה ירידה בחשק המיני?

אם ענית בחיוב על מרבית השאלות, יתכן שאת סובלת מתסמונת האישה הממהרת.

מהי תסמונת האישה הממהרת?

תסמונת האישה הממהרת מתייחסת לשלל תלונות של נשים, שהגורם המשותף לכולן הוא הסטרס.
הצורך של מרבית הנשים ללהטט בין עבודה במשרה מלאה לבין גידול הילדים, חוגים, נקיון הבית, בישול ועוד, גורם להן להיות במצב תמידי של סטרס.
אמנם במציאות החיים המודרנית זה נראה לנו נורמלי, וחלק גדול מהנשים חי כך, אך יש לזה מחיר וכיום ההערכות הן שכ-60 מיליון נשים סובלות מהתופעה.

הקורטיזול והאדנלין, ההורמונים המופרשים בזמן סטרס, הם הגורמים לתופעות שצוינו למעלה, כמו גם לבעיות שינה, חרדה, דיכאון, הפרעות בעיכול, הפרעות הורמונליות, הפרעות בזכרון ועוד ועוד. הלחץ המתמשך גורם לנו לרצון מוגבר לסוכר, ולאגירת אנרגיה יעילה יותר של הגוף – שגורמים לעליה במשקל.

מה ניתן לעשות?

מהבנת התסמונת וגורם הסטרס, מובן שהפתרון הוא הפחתת העומס והלחץ.

שינוי סדרי העדיפויות – דבר ראשון, עליך לשנות את החשיבה ולשים את עצמך במקום גבוה יותר בסדר העדיפויות.
זה לא קל, כי לרובנו יש את השאיפה לשלמות, להצליח לעשות את הכול, ולמרביתנו יש גם את הנטייה לרצות ולעמוד בציפיות הסביבה.
לכן חיוני שתיקחי את המקום המגיע לך, גם אם זה אומר שהבית יהיה פחות מסודר או שהילדים יאכלו ארוחת ערב פחות מזינה פעם או פעמיים בשבוע.
הכול מתחיל בהבנה שאם את שמחה ורגועה – גם מערכות היחסים עם הקרובים לך רגועוח יותר, גם הילדים יהיו שמחים יותר ויקבלו אמא סבלנית יותר.

הקפדה על שעות שינה – כשאת עייפה את עצבנית וחסרת סבלנות. חשוב שתקפידי על שעות שינה מספיקות, גם אם זה אומר שהכביסה תחכה עוד יום.
אם קשה לך להירדם נסי לשמוע מוזיקה מרגיעה לפני השינה, לקרוא ספר טוב, אמבטיה חמימה או תה צמחים שאת אוהבת, ללא סוכר. עדיף להימנע מקפה וממסכים (מחשב וטלויזיה) שעתיים לפני השינה.

הקפדה על תזונה – גם לתזונה יש חשיבות רבה. חשוב להקפיד על אכילה של דגנים מלאים, קטניות, פירות וירקות.
עוד על כך בכתבה הבאה: מזון להרגעת הנפש

פעילות גופנית – פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח ומיטיבה עם הגוף מכל הבחינות. אפשר לבחור בפעילות אירובית, אך מומלץ לשלב גם פעילות מרגיעה כגון: שחיה, הליכה בחוץ, טאי-צ'י או יוגה.

הפחיתי את עומס העבודה – הרבה פעמים אנחנו אלה שגורמות ללחץ, ולאו דווקא מקום העבודה עצמו. עוד על כך בכתבה הבאה: איך להפחית לחץ במקום העבודה.

והכי חשוב – זמן לעצמך – דאגי לזמן שהוא רק שלך, שיוקדש למנוחה או לפעילות מהנה אחרת: הצגה, סרט, קפה עם חברה או זמן זוגי רק של שניכם.
מעבר לפינוק – זה חשוב לבריאות הנפשית והגופנית שלך.

 

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

7 נשים שחשבתן שאתן מכירות – לכבוד יום האישה הבינלאומי
איך לשמור על אורח חיים בריא בלוח זמנים עמוס
פרופ' רפי קרסו מספר על מכשיר חדשני להקלה על אלרגיות ואסטמה