האם פעילות אירובית יכולה להביא לעלייה במשקל?


אין כמעט תזונאי שלא ימליץ כחלק מתהליך הירידה או השמירה על המשקל על שילוב התזונה עם פעילות גופנית.

מקור התמונה: FreeDigitalPhotos.net

כאשר מתכוונים לפעילות גופנית השורפת קלוריות מתייחסים כמובן לפעילות אירובית.
הבעיה בפעילות אירובית הנה שהיא מצד אחד שורפת קלוריות אבל מצד שני גורמת לתחושת רעב ובסופו של דבר לאכילה מוגברת אחרי האימון.
כתבה שפורסמה באתר YNET מציגה מחקר שנעשה לאחרונה ותוצאותיו היו מעניינות:
נשים רזות הן שהרגישו תחושת דיכוי של הרעב לאחר פעילות גופנית ואילו אצל נשים שמנות, פעילות אירובית גרמה לתחושת רעב מוגברת.
עוד עלה מהמחקר כי נשים לעומת גברים, מפצות ביותר קלוריות לאחר אימון.
שחייה הנה פעילות אירובית המגבירה את תחושת הרעב, ייתכן והסיבה לכך היא הפעילות הגופנית בטמפרטורת המים הנמוכה יחסית. 
לעומת זאת, ריצה או רכיבה על אופניים הן פעילות אירובית שמצליחה לגרום לדיכוי תחושת הרעב ואיננה גורמת לפיצוי מוגבר בקלוריות.
בסופו של דבר,על מנת לרדת במשקל יש לשלב בין פעילות גופנית לתזונה נכונה אבל את התוכנית יש לבנות בהתאם לנתונים האישיים שלו מאחר וללא פעילות גופנית יהיה קשה להתמיד בירידה במשקל. 
לכתבה המלאה לחצו כאן
מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

עזרה ראשונה - איך לבצע החייאה במבוגרים
צמחי מרפא – מידע מוקדם הוא חיוני
המלצות תזונה להקלה על תופעות גיל המעבר