היתרונות הבריאותיים של הפריקי (או פריקה) ומתכונים חגיגיים

http://www.freedigitalphotos.net/ | By Somchai Som

http://www.freedigitalphotos.net/ | By Somchai Som

חג שבועות הוא חג הקציר, בו מסיימים לקצור את החיטה. אחד המאכלים הטעימים ביותר שמכינים דווקא מהחיטה הטריה הוא הפריקי (יש הקוראים לה גם פריקה), שהוא מאכל מקומי ועונתי בעל יתרונות בריאותיים שכדאי מאוד להכיר.

הפריקי הוא חיטה שנקטפת מוקדם, כשהיא עוד לא בשלה, חיטה ירוקה. את החיטה קולים על מדורה, מה שמקנה לה טעם מעושן. לאחר מכן מייבשים וגורסים אותה וכך היא נמכרת.

הפריקי מכילה ויטמינים ומינרלים אף יותר מחיטה מלאה, מכיוון שהיא עדיין עשב (ירק) ולא דגן יבש. בנוסף, הגלוטן עוד לא הספיק להתפתח בה במלואו ולכן היא מכילה כמות גלוטן קטנה בהרבה מהחיטה הבשלה.

קל מאוד לבשל אותה. יש לשטוף אותה היטב מאבק ואבנים קטנות, להשרות במים ולסנן. לאחר מכן אפשר לבשל אותה כמו פסטה, בהרבה מי מלח, ולסנן. אפשר גם לבשל כמו אורז. הבישול לא ארוך – 15-30 דקות (תלוי בעובי הגריסה). ניתן גם להשיג פריקה שלמה, לא גרוסה, ואותה יש לבשל בישול ארוך.

מה מכינים מהפריקי?

כל מה שהייתם מכינים מאורז ניתן להכין גם מפריקי. היא מתאימה לתבשילי קדרה עשירים, כתוספת משביעה למרק וגם כבסיס לסלטים קרים וחמים. הטעם המעושן שלה מתאים מאוד גם לכיוון המלוח וגם לכיוון המתקתק.

מצאנו ברשת שני מתכונים מדליקים שיתנו לכם רעיונות, אפשר להוסיף, להחליף מרכיבים ולהתפרע!

פריקי עם תמרים וארטישוק

מתכון פריקי מקראי – עם בצל וכרישה

מערכת האתר


טיפים ומאמרים נוספים:

מהו הסייטן? וגם, קבלו וידאו עם מתכון בריא לצמחוניים
סרטן - מגפת המאה שניתנת למניעה באמצעות אורח חיים מודע ונכון
כל מה שחשוב לדעת על בטא קרוטן