היתרונות הבריאותיים של השעועית ומתכון לממרח שעועית אדומה


http://www.freedigitalphotos.net/ | By thanunkorn

http://www.freedigitalphotos.net/ | By thanunkorn

המלצות התזונה הבריאה דוגלות בהפחתת אכילת חלבון מן החי, ובייחוד צמצום הצריכה של בשר מעובד ובשר אדום.

מחקר חדש שהשווה בין צריכת שעועית אדומה לבשר אדום, גילה כי השעועית האדומה יכולה להוות תחליף בריא ומספק לבשר.
היא מכילה כמות יפה של חלבון וגם סיבים תזונתיים, שתורמים לתחושת שובע לאורך זמן ומורידים את רמות הסוכר והכולסטרול בדם.
השעועית לא מכילה שומן, ולכן היא מסייעת לשמירה על משקל תקין.

אם כל זה לא מספיק – השעועית עשירה גם בסידן ובברזל.

המרקם הבשרני שלה הופך אותה לחומר גלם שיכול לשמש במגוון מאכלים: כתוספת משביעה ומזינה לסלט, חם או קר, כבסיס לקציצות או לרוטב דמוי בולונז, במרק חורפי סמיך או כממרח.

כדי להקל על העיכול, כדאי להשרות את השעועית במים 12 שעות לפחות, ולאחר מכן לבשל אותה במים עד להתרככות מלאה. אין להוסיף מלח למי הבישול, כי הם מונעים את הריכוך. לעומת זאת, עלה מרווה, מעט כמון או על יתרמו לספיחת הגזים ויקלו על העיכול.

בגלל זמן ההכנה הארוך, כדאי מאוד להשרות ולבשל כמות גדולה של שעועית, ולאחר הבישול לחלק למנות ולהקפיא. כך תהיה לכם שעועית בשליפה מהירה.

מה נכין מהשעועית?

בתוספת אורז מלא, קינואה או כוסמת, או אפילו פסטה קצרה, תקבלי ארוחה מזינה ובריאה שמכילה את כל מה שאת צריכה.

ואפשר גם לנסות משהו חדש: ממרח שעועית אדומה, בעצם ממרח חומוס בתחפושת :)

ממרח שעועית אדומה

המצרכים:

1 כוס שעועית אדומה מבושלת

3 כפות טחינה גולמית משומשום מלא

2-3 שיני שום

כחצי כוס מים

מיץ מחצי לימון

פפריקה, כמון, מלח ופלפל – לפי הטעם

אופן ההכנה:

טוחנים את כל החומרים במעבד מזון עד לקבלת ממרח חלק.
את המים כדאי להוסיף לאט לאט, ואם סמיך מדי – תמיד אפשר להוסיף עוד מים.

  • אם רוצים להעשיר עוד יותר את הממרח, אפשר להוסיף לו גם בצל חתוך וקלוי בתנור, חופן אגוזי מלך ועלה מרווה.
מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

מה צריך לדעת על תוספי תזונה
מדוע צריך להנביט קטניות וכיצד עושים זאת? סרטון
גבינות בריאות! יש דבר כזה וטעים במיוחד