הליכה – יתרונות בריאותיים וכללי בטיחות


היא נחשבת לאחד מסוגי הספורט הפשוטים והבטוחים ביותר, לא דורשת ציוד מיוחד ויש לה אינספור יתרונות בריאותיים וחברתיים: הליכה כבר תפסה מזמן מקום של כבוד בין הפעילויות הגופניות המומלצות והפכה בשנים האחרונות לטרנד של ממש. אם אתם עדיין מתלבטים אם לקפוץ למים (או בעצם לעלות למדרכה) זה הזמן להכיר את היתרונות והאפשרויות הגלומות בספורט הזה והכללים שיאפשרו לכם לבצע אותו נכון:

freedigitalphotos.net | By photostock

freedigitalphotos.net | By photostock

יוצאים לדרך – היתרונות של ההליכה

מבחינה בריאותית, להליכה קשת רחבה של יתרונות חשובים: היא משפרת את סיבולת הלב-ריאה (היכולת של מערכות הנשימה בגוף לתמוך בפעילות גופנית לאורך זמן), מגבירה את קצב חילוף החומרים בגוף, מסייעת בהפחתת לחץ דם, מחזקת את המערכת החיסונית, טובה למניעת התקפי לב, מפחיתה מתחים, מסייעת בשמירה על צפיפות העצם, עוזרת לשמור על משקל תקין, מסייעת במניעת סוכרת וסוגי סרטן שונים והרשימה עוד ארוכה.

אבל היתרונות של ההליכה הם בהחלט לא רק בריאותיים, כי מדובר בספורט שאפשר לעשות בצוותא, עם חברות, חברים או בני משפחה, כך שהיא היא יכולה לעזור לשיפור הקשרים החברתיים ועל הדרך היא גם מאפשרת לכם לנקות את הראש ולפרוק מעליכם את היום שהיה.

הולכים בבטחה – כללי זהירות

כפי שראינו, אין ספק שלהליכה יש יתרונות בריאותיים רבים. אבל אפילו הספורט הבטוח והמומלץ ביותר יכול לטמון בחובו סכנות. לכן, לפני שאתם בוחרים מסלול, חשוב שתקפידו על כללי בטיחות בסיסיים:

  • בידקו אם הליכה מתאימה גם לכם – הליכה מהירה ואינטנסיבית עלולה להחמיר בעיות שונות כמו שחיקת סחוס בברכיים ואפילו כאבי גב (אם היא לא נעשית נכון). לכן, אם יש לכם בעיה כלשהיא או אם אתם מתכוננים להפוך ל"הולכים" מקצועיים, מומלץ להתייעץ עם רופא לפני שאתם יוצאים לדרך.
  • הקפידו על כללי הבטיחות בדרכים – לכו עם בגדים בהירים ומחזירי אור כך שנהגי המכוניות יוכלו להבחין בכם ביום או בלילה, אל תלכו על כבישים או לצידי כבישים ראשיים מסוכנים.
  • בצעו חימום לפני ההליכה ושחרור לאחריה – בתחילת וסיום ההליכה יש לבצע הליכה איטית של 5 דקות, זאת על מנת למנוע מתיחה והיתפסות של השרירים.
  • שימרו על קצב לב רצוי – קצב הלב המירבי בזמן פעילות גופנית הוא 220 פעימות בדקה פחות גילכם. כדי להימנע מסיכונים, יש להקפיד על שמירה על קצב לב של 60% (עד 85% לבעלי כושר גופני מעולה) מקצב הלב המירבי שלכם, אותו ניתן למדוד באמצעות הנחת שתי אצבעות על פרק היד או הצוואר במשך 10 שניות והכפלה ב – 6, או באמצעות שימוש בשעון דופק.

וכלל אחרון לסיכום – לימדו עוד על הנושא – הליכה היא לא ספורט מסובך אבל ישנם כללים נוספים שיוכלו לסייע לכם להפיק ממנה את המקסימום מבלי לפגוע בבריאותכם. לכן, אם החלטתם שאתם הופכים אותה לחלק מהשגרה בהחלט כדאי לכם ללמוד עוד קצת ורק אז לצאת לדרך בבטחה.

סוף שבוע נעים!

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

האם אנחנו מכורים לסוכר?
היתרונות הבריאותיים של האבטיח ומתכון לברד אבטיח מרענן
עוד סיבה מצויינת לאכול ירקות ירוקים (מחקר)