הקשר שבין חולשת שרירי גב עליון לקשיי נשימה


האם את יושבת הרבה בעבודה? האם את יושבת הרבה בכלל? האם שאת כבר עומדת או נעה יש לך ילד על הידיים או לחלופין את מתכופפת אל הילד, כדי להאכיל, כדי להלביש, כדי לספק כל צורך אחר?

אם ענית כן, את בוודאי מכירה את התחושה של כאב ומתח בכתפיים, בשכמות, בגב עליון ובחזה. גם אם ענית לא את בוודאי מכירה תחושות אלו כיוון שאנו כבני אדם כבר לא מביטים למעלה לעצים, כבר לא מושיטים יד כדי לקטוף פרי עסיסי, מקסימום מתכופפים למדף בסופר…

הבעיה עם העובדה שאנו מתכופפות הרבה, מעבר לכאב והמתח הפיזי, זה שאנו סוגרות את בית החזה, יוצרות לחץ על האיברים הפנימיים בכלל ועל הריאות בפרט, ויש שיטענו שאנו גם סוגרות את הלב. אורך הנשימה מתקצר, פחות חמצן נכנס בצורה יעילה לגוף, שרירי הגב נחלשים ולאט-לאט, מבלי משים לב, היציבה הופכת ליותר כפופה, הכתפיים מעוגלות לפנים והגוף כבר לא ישר.

מספר תרגילים ובעיקר מודעות ביומיום יעזרו לשפר את המצב:

  • שבי בגב ישר בישיבה שנוחה לך (אפשר גם על כיסא), עצמי עינייך ומשכי את הכתפיים בעדינות למטה ואחורה. התחילי לקחת נשימות עמוקות שממלאות את כל חלל הבטן. נסי לדמיין שעצם הסטרנום (מפתח הלב) נפתחת ומתרחבת קדימה ולמעלה בכל שאיפה ונחה בכל נשיפה. לאחר מספר חזרות נסי לשלב בהוצאת אויר את תרגיל איסוף הסוגרים והבטן התחתונה כדי להוציא כמה שיותר אויר.
  • בישיבה, השעני עם הגב וישרי את הידיים כלפי מעלה. הניחי כף יד ימין בתוך שמאל ודחפי את יד שמאל אחורה בעזרת ימין ואז החליפי בין הידיים.
  • בישיבה או עמידה, ישרי ידיים לפנים והרימי כתפיים חזק לאוזניים. ממנח זה הידיים באות לפנים ולאחור בלי כיפוף במרפק וכשהכתפיים נשמרות חזק לכיוון האוזניים. תרגיל זה מחזק מאוד את השרירים שמקרבים בין השכמות.
  • מתיחה לבית החזה: בעמידה שימי יד ימין ישרה על הקיר כשהאצבעות פונות אחורה וסובבי את הגוף שמאלה כמה שתוכלי כדי להרגיש מתיחה עדינה בלי להיכנס לכאב. כנ"ל עם יד שניה.
  • מי שמגיעה לבריכה – שחיית גב ובעיקר שחיית גב חתירה, מאוד יעיל לפתיחת בית החזה ולחיזוק גב עליון.

וזכרו תמיד- אל תשכחו לנשום 😉

מקור התמונה: Ambro

מורנה סלוקי - מאמנת ומשקמת

מורנה סלוקי - מאמנת ומשקמת

בוגרת תואר ראשון במכללת וינגייט B.Ed. מטפלת, מאמנת ומשקמת פרטיים וקבוצות הידרותרפיה | ג'הארה R | .פילטיס שיקום תנועתי אורטופדי בשיטת הטריגר פוינטס | עיסוי שוודי ורקמות עמוק | הוראת השחייה.


טיפים ומאמרים נוספים:

האם משקאות דיאטטיים גורמים לסוכרת סוג 2 בקרב נשים?
אחת מכל עשר נשים סובלת מכאבי בטן שמקורם במחלת אנדומטריוזיס
איך תעכבי את הזדקנות עור הידיים
תגיות