6 הרגלים שגורמים לכאבי גב תחתון


ישנן סיבות רבות לכאבי גב תחתון אבל רבות מהן נובעות מהרגלים לא נכונים שסיגלנו לעצמנו.כאשר כאבי הגב נובעים מהרגלים ולא מבעיה רפואית, אפשר להגיד שזה המזל שלנו כי מהרגלים אפשר להיפטר ולהביא לשיפור משמעותי והקלה בכאבים.


6
הרגלים נפוצים שגורמים לכאבי גב תחתון:back

  1. אינך עושה פעילות גופנית – שרירי הגב נחלשים כאשר לא משתמשים בהם ולמעשה חוסר בפעילות גופנית עלול להחריף את הכאבים. מחקרים הראו כי פעילות גופנית כגון יוגה ופילאטיס יכולה למנוע כאבי גב תחתון.
  2. התכופפות לא נכונה – התכופפות לקויה היא אחד הגורמים השכיחים לכאבי גב תחתון, על מנת להימנע מפגיעה בגב יש לעשות זאת באמצעות כיפוף הבירכיים כך נשמור על הגב ישר.
  3. ישיבה לא נכונה במשרד – ישיבה ממושכת איננה בריאה לנו ובמיוחד כאשר הישיבה איננה נכונה וגורמת ללחץ על עמוד השדרה.  לפוסט שלנו על ישיבה נכונה מול המחשב לחצי כאן
  4. התיק שאת סוחבת כבד מדי – נשים רבות סוחבות תיק שהוא פשוט כבד מדי ביחס למשקל גופן וכתוצאה מכך נפגע האיזון בעמוד השדרה והגב עלול להינזק.  הפתרון פשוט מאוד – צמצום החפצים שאת סוחבת בתיק.
  5. עקבים גבוהים – נעלי עקב הן אולי אופנתיות ומחמיאות אבל הן גורמות ליציבה לא נכונה המשפיעה על הגב שלך, כתוצאה מכך שרירי הגב עובדים קשה יותר ולכן נגרם כאב בגב התחתון.  הטיפ הכי טוב הוא לקחת איתך בנוסף זוג נעליים נוחות, כך אם את יודעת שיש לך הליכה תוכלי להחליף לנעליים הגבוהות רק ברגע האחרון.
  6. שינה בתנוחה לא נכונה וחוסר שינה – במהלך השינה אנו מתהפכות ומשנות את התנוחות ולפעמים מוצאות את עצמינו ישנות כשהגב כמעט עקום.  פתרון טוב הוא לישון עם כרית מתחת לברכיים, מומחים טוענים כי הצבת הכרית תפחית את העומס על הגב בכ 50%. כמו כן חשוב להקפיד על שינה מספקת שכן חוסר בשינה עלול לגרום לכאבי גב מאחר והגב צריך זמן בלילה להתאושש מהפעילות במהלך היום.

לסיכום, על ידי שינוי של כמה הרגלים ניתן להביא להפחתה בכאבי גב תחתון ומניעתם וזה אפילו די פשוט: חשוב לשמור על עמוד השדרה, להפחית עומסים ומתחים, להקפיד על פעילות גופנית ולחזק את השרירים.

 

 

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

צום יום כיפור - מה מומלץ לאכול לפני ואחרי הצום?
מכתב אישי ממיכל ינאי שחברתה נפטרה מסרטן השד בגיל 35
סכנה בריאותית מפתיעה בדילוג על ארוחת הבוקר
תגיות