חמישה מיני הדגן המותרים ומומלצים למאכל בפסח ובכל השנה

freedigitalphotos.net | By Apolonia

freedigitalphotos.net | By Apolonia

בחג הפסח אסורים למאכל חמשת מיני הדגן: חיטה, שעורה, שיפון, כוסמין ושבולת שועל.
זאת הזדמנות פז להכיר מיני דגן שבדרך כלל מוכרים בעיקר לשוחרי הבריאות. הם כשרים לפסח (פרט למחמירים שאינם אוכלים דגנים "חדשים") ובריאים מאין כמוהם. כבונוס הם גם נטולי גלוטן. כדאי להתוודע אליהם ולאמץ אותם גם לשאר ימות השנה.

טף – הטף הוא דגן שמקורו באתיופיה. הוא עשיר מאוד בברזל, סידן, חלבונים, ויטמינים ומינרלים נוספים. אפשר להוסיף אותו לעוגות, עוגיות, קרקרים ופנקייקים.

דוחן – מוכר בעיקר כאוכל לציפורים, אך למעשה זהו דגן מזין ובריא מאוד. הוא מתאים להסמכת מרקים ותבשילים. אפשר לבשל אותו כמו אורז ולאכול עם תבשילי ירקות, כמו קוסקוס. לקבלת טעם עשיר מומלץ להוסיף לו כורכום ולבשל על אש קטנה מאוד כחצי שעה.

קינואה – המוכרת מבין כל הדגנים שברשימה. כדי שלא תצא מרירה כדאי לשטוף אותה היטב לפני הבישול. אפשר לבשל אותה כמו פסטה, בהרבה מים, ולסנן.

אמרנט – דגן בעל זרעים קטנטנים. ניתן להשתמש בו בדומה לדוחן: כתוספת לסלטים, כתחליף לקוסקוס, או במרקים ותבשילי קדרה.

כוסמת – הרבה אנשים סולדים ממנה בגלל הריח המאובק האופייני לה. כיום ניתן להשיג בקלות כוסמת ירוקה. היא בריאה יותר, משום שאינה קלויה, והריח והטעם שלה עדינים הרבה יותר.
היא מושלמת למג'דרה – עם הרבה בצל ועדשים. כמובן שניתן גם להוסיף אותה לתבשילי קדרה, להוסיף לה ירקות קלויים בתנור ועוד.

לסיכום – ניתן למצוא ברשת אינספור מתכונים. העיזו, הכניסו את הדגנים החדשים למטבח, בשלו כמות קטנה בכל פעם ונסו לשלב אותם במאכלים המוכרים. כך תוכלו ללמוד מה טעים לכם ואילו שילובים מתאימים למטבח הביתי שלכם.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: