להפוך את יום העצמאות לחגיגה של טעם ובריאות


salads collage

http://www.freedigitalphotos.net/ | By KEKO64

אנחנו הישראלים אוהבים לאכול, ולא פלא שחגיגות העצמאות למדינה הפכו להילולה גדולה של אוכל. ומה עם הבריאות שלנו?

כולנו יודעים שלא בריא לאכול כמויות של בשר, כולנו שמענו על מסעו של הבשר מהלול והרפת אל הצלחת שלנו. גם המלצות התזונה החד משמעיות, שמדברות על הפחתת צריכת מזון מן החי, ובפרט מזון מעובד ובשר אדום, העלו את המודעות לכך שמי שמעוניין לשמור על בריאותו – מומלץ שיפחית את כמויות הבשר או אפילו יוותר עליו כליל.

חשוב לנו להזכיר שבשביל לחגוג לא חייבים לאכול בשר. על הדרך, אפשר גם לוותר על הסלטים הקנויים ומלאי השמן והמלח, על הפיתות ועל השתיה הקלה והקינוחים התעשייתיים.
ביום העצמאות הקרוב אנחנו מזמינים אתכם לשנות כיוון, ולהתקבץ עם משפחה וחברים לארוחה של בריאות, של אוכל שמח וצבעוני, שיזין את הגוף שלכם במקום לגזול מכם אנרגיות, כדי שלא תסיימו את היום "על ארבע", מפוצצים וחסרי כל יכולת לזוז מהכיסא.

גם אם אתם או האורחים שלכם לא מוכנים להיפרד מהבשר, עצם העובדה שיש הרבה אופציות אחרות, מפתות וטעימות שהוכנו באהבה, מטבע הדברים תגרום לכך שכמות הבשר תצטמצם, לטובת אוכל בריא ומגוון הרבה יותר.

כדי שלא תצטרכו לשבור את הראש, קיבצנו עבורכם שפע של מתכונים, שיספקו לכם שולחן שלכם צבעוני ומפתה.

סלטי ירקות מכל הצבעים, שפע של ויטמינים ומינרלים:

  • סלט סלק סגול או קרפצ'יו סלק וקולרבי
  • סלט הפטרוזיליה המפורסם שלנו
  • ירקות קלויים על המנגל: פלפלים מכל הצבעים, זוקיני, כרובית, חציל, בצל, שומר, כרישה, פטריות, בטטה ועוד. את הירקות אפשר לצלות כמו שהם, או להשרות במרינדת שמן שמן זית ועשבי תיבול, לעטוף בנייר כסף ולשים על המנגל, עד שמתרכך.
  • סלט עגבניות בשתי דקות: עגבניות חתוכות, שן שום פרוסה דק, מעט שמן זית וכף עלי זעתר או אורגנו טרי. לערבב הכול, לתבל במלח ולתת לסלט לנוח ולגבש טעמים כחצי שעה.
  • סלט כרוב סגול משודרג

במקום הפיתות, אפשר להכין סלט קינואה או תבשיל קינואה וירקות שאפשר לאכול גם קר, טבולה עם שפע ירקות, סלט פסטה עם זיתים, ירקות קלויים וטופו קלוי.

אפשר להכין מבעוד יום פשטידות טובות, למשל פשטידת הקישואים הנהדרת הזאת.

גם קציצות ירק שונות אפשר להכין מראש ונעים מאוד לנשנש אותן.
לדוגמה: לביבות דלורית או המבורגר עדשים, שיפנק את כל הצמחונים שבחבורה.

סלטי קטניות:

לשתיה – להכין קנקן לימונדה גדול, חליטת צמחים, תה קר או מים.

לקינוח: פאדג' תמרים, סלט פירות או סיגר פיצוחים – קינוח שישאיר טעם מתוק במידה, בלי להכביד על הבטן.

האפשרויות באמת אינסופיות, צריך רק להפעיל את הדמיון ובלוטות הטעם ולצאת לעצמאות מחשבתית ולחגוג חיים בריאים. :-)

חג שמח!

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

נישנושים בריאים - יש דבר כזה!
מתכון בריא: ממתקי שקדים ללא תוספת סוכר וללא אפייה
היתרונות הבריאותיים של אומגה 3