כאבי גב וצוואר – שיטות אלטרנטיביות למניעה והתמודדות

freedigitalphotos.net | By stockimages

freedigitalphotos.net | By stockimages

מי לא חווה לפחות פעם בחיים את התחושה המשתקת של גב תפוס, שיכולה להרוס יום עבודה (או במקרה הגרוע, שבוע עבודה)? אבל רגע, לפני שאתם רצים לחפש משחה לשיכוך כאבים, כדאי שתדעו שבעיות גב עלולות להחמיר בלי טיפול מתאים ושהדרך הכי טובה להתמודד איתן היא פשוט למנוע מהן להופיע. מעבר למה שלרפואה הקונבנציונלית יש להציע, יש כמה שיטות אלטרנטיביות שפותחו במיוחד לשם כך ואם בריאות הגב שלכם חשובה לכם, כדאי לכם לערוך איתן היכרות.

שיטת אלכסנדר – שיטת אלכסנדר היא שיטה שנלמדת במפגשים אישיים בין מורה לתלמיד ומסייעת לאנשים עם בעיות גב וגפיים, כאבי ראש, קשיי נשימה ואפילו פריצת דיסק לשפר את מצבם על ידי תיקון הרגלים גופניים לקויים ואימוץ הרגלים נכונים של יציבה ותנועה. בעשורים האחרונים השיטה הפכה לפופולארית מאוד בישראל, יש בארץ מורים רבים ובעיקר – תלמידים רבים שמדווחים שהשיטה עזרה להם לא רק בהתמודדות עם בעיות גב אלא גם במניעה של החמרתן, וכל זה בלי מאמץ או השקעה רבה.

שיטת פלדנקרייז – באופן מפתיע מדובר בשיטה תוצרת הארץ, שנקראת על שם הממציא שלה –  ד"ר משה פלדנקרייז. שיטת פלדנקרייז נלמדת במפגשים אישיים או בקבוצות ומטרתם לשפר את הגמישות והקואורדינציה, להגדיל את טווח התנועה ולסייע בשיפור איכות החיים ובהתמודדות עם כאבים פיזיים ונפשיים. לא קשה למצוא מורים שמלמדים את השיטה בארץ ואם אתם סובלים מבעיות גב שיטת פלדנקרייז מציעה לכם לא רק הקלה אלא גם טיפול בבעיה מהשורש.

רפואה סינית – במקרים רבים של בעיות גב הרפואה הקונבנציונלית יכולה להציע בעיקר משככי כאבים או ניתוחים (במקרים קשים יותר) והרפואה הסינית מנסה למנוע את שני הפתרונות הללו ולהפחית או להעלים לחלוטין את הכאב באמצעים כמו דיקור וצמחי מרפא, תוך טיפול בשורש הבעיה ולא רק בסימפטומים שלה. כשמדובר ברפואה סינית ובכלל בכל תחום של רפואה אלטרנטיבית, חשוב תמיד לוודא שהמטפל שבחרתם אכן מוסמך לעסוק בתחום ורצוי מאוד לקבל המלצות לפני שניגשים אליו לטיפול.
לפרטים נוספים על טיפול בכאבים באמצעות רפואה סינית לחצו כאן >>

יוגה טיפולית – יוגה טיפולית מתקנת הרגלים לא נכונים של יציבה, מחזקת את השרירים, עובדת על הנשימה והאיזון וגם מרגיעה ומשחררת. בהקשר של כאבי גב, התלמיד עובר אבחון, מותאמים לו תרגילים שונים בהתאם למצבו אותם הוא צריך לתרגל גם בבית ובנוסף הוא נמצא במעקב אישי של מורה ליוגה טיפולית. גם כאן המטרה היא להימנע מפתרונות דרסטיים כמו משככי כאבים חזקים או ניתוחים, כאשר התלמיד לומד להבין את הבעיה ולטפל בה בכוחות עצמו, בלי תלות במטפל מומחה.

לסיכום, בין אם אתם סובלים מכאבי גב קלים או מבעיה רצינית יותר, אין סיבה שתתייאשו. היום יש שיטות רבות שיכולות לעזור ולמרות שהן דורשות מכם לקחת אחריות ולשנות את ההתנהלות היומיומית, התוצאה בדרך כלל שווה את המאמץ.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: