3 סיבות טובות לאכול אגוזים


www.freedigitalphotos.net | By Grant Cochrane

רובנו לא טורחות לצרוך אגוזים בתדירות גבוהה משתי סיבות: האחת כי הם עתירי שומנים וקלוריות והשנייה היא כי העלות שלהם גבוהה יחסית. על אף שכל המינוסים הללו עדיין תקפים, לאגוזים ישנם כמה יתרונות בריאותיים חשובים, שבגללם מומלץ בכל זאת לשלב אותם בתפריט היומי.

1. עשירים בנוגדי חמצון

מרבית סוגי האגוזים עשירים בנוגדי חמצון, כמו למשל ויטמין מסוג E. אתן בטח חושבות מיד "אנטי אייג'ינג!", אך האמת היא שלנוגדי חמצון יש כמה יתרונות נוספים, כמו למשל עיכוב היווצרות מחלות שונות כמו מחלות לב, סוגים שונים של סרטן ומחלות נוספות הנגרמות כתוצאה מהרדיקלים החופשיים.

2. מפחיתים את הכולסטרול

אגוזים מכילים סיבים תזונתיים וכן פיטוסטרולים, אשר התפקיד שלהם הוא להפחית את יכולת ספיגת הכולסטרול במעי ולאזן את רמות הסוכר בדם (זהו תפקידם של הסיבים). מחקרים שבחנו את יעילות התרופות להפחתת כולסטרול מול מאכלים טבעיים שיכולים להפחית את הכולסטרול גילו כי שני המרכיבים פועלים ביעילות דומה.

3. שומרים עלינו אנרגטיות

אגוזים עשירים במגנזיום, מינרל אשר חשוב מאוד לגופנו. הוא חיוני לכמה תהליכים עיקריים במערכת שלנו, כמו למשל המטבוליזם, תפקוד מערכת השרירים, העצמות והעצבים- ואפילו מידת האנרגיה שלנו. כמו כן, מגנזיום יכול לצמצם את הסיכוי לחלות במחלות לב עד כ-30% וזאת על פי ריכוז מחקרים חדשים שבוצעו בשנים האחרונות.

האגוזים שמומלץ לשלב בתפריט היומיומי הם:

  • אגוזי מלך
  • שקדים
  • אגוזי לוז
  • פקאן
  • פיסטוק חלבי
  • צנוברים

על אף יתרונותיהם הרבים, חשוב לשמור על מינונים בריאים ולא להגזים עם צריכת האגוזים ולכן ניתן להסתפק בכמות של כ-30 גרם אגוזים ביום בלבד. את האגוזים יש לאכול כשאינם קלויים או מומלחים, כי כך נשמרים הערכים התזונתיים שלהם. כמובן חשוב לוודא מראש שאינכן אלרגיות אליהם, שכן אלרגיה לאגוזים היא בין החמורות שיש.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

מוצרי המזון הכי מפתיעים המכילים סוכר וגלוטן
ויטמין C וחשיבותו לבריאותנו
3 טיפים מעשיים לשיקום הבריאות