מהו טרנד האכילה הנקייה?

המודעות שלנו לתזונה התגברה רבות בשנים האחרונות וזאת בזכות מחקרים שונים שפורסמו ברחבי הרשת ובטלוויזיה. המודעות הזו הציתה את אחד הטרנדים הבולטים ביותר בתחום אורח החיים והוא טרנד האכילה הנקייה.

freedigitalphotos.net | By marin

freedigitalphotos.net | By marin

אכילה נקייה מתבססת על ההנחה כי מזונות מעובדים מזיקים מאוד לגוף ולבריאות: שומני טראנס, מונוסודיום גלוטמט, צבעי מאכל, סודיום ואפילו תוספי גופרית. מדובר ברכיבים שנמצא קשר בינם לבין סוגים שונים של סרטן, פגיעה במערכת העיכול, אלרגיות, אסטמה ועלייה בכולסטרול.

לכן אורח החיים מתבסס על אכילת מזון שהוא אינו מעובד, דהיינו כמה שיותר קרוב לצורתו המקורית, מבלי שהכניסו לתוכו חומרים משמרים, צבעי מזון וכד'.

כיצד מתרגלים אורח חיים המבוסס על אכילה נקייה?

נמנעים מטיגון מזון, נמנעים מסוגי מזונות לבנים כמו למשל קמח, לחם, אורז, סוכר. תמיד עדיף להעדיף את המזונות הכהים והמלאים יותר, כמו למשל לחם שיפון, אורז מלא וכד'.

באשר לסוכר, אותו כדאי לצמצם באופן משמעותי ולהשתמש במקום בתחליפים בריאים יותר כמו למשל הסילאן. גם בכמויות המלח כדאי לחסוך. מתחשק לכם בכל זאת משהו מתוק? אכלו פרי והכי חשוב- שתו הרבה מים, לא סודה, לא מים ממותקים אלא מים נקיים או מיצים טבעיים.  

6 סיבות עיקריות מדוע אכילה נקייה חשובה:

  1. ויסות רמת הסוכר, המלחים והכולסטרול.
  2. הסדרת מערכת העיכול. משפרת את רמת האנרגיה וההרגשה הכללית.
  3. חיזוק ושמירה של מערכות הגוף.
  4. שיפור תחושת השובע.
  5. הפחתת הסיכון למחלות שונות.
  6. שמירה על משקל תקין ובריא.

לסיכום, על אף שבהוליווד הכריזו על אכילה בריאה כסוג של דיאטה אותו מיישמות הכוכבות ניקול קידמן או האלי ברי, למעשה מדובר באורח חיים לכל דבר, אורח חיים שבמסגרתו אנו חוקרות את הרכיבים שנכנסים לנו לגוף ומשתדלות לאכול, בדיוק כפי שמרמז השם, כמה שיותר נקי ובריא. ההמלצה היא ניסוי וטעייה, כדי להכניס הרגלים חדשים אפשר לנסות חלק מההמלצות שמתאימות לסגנון שלכם וליתר בני הבית. 

בהצלחה!

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: