מהם היתרונות של זרעי הפשתן?

אחד מהלהיטים הבריאותיים בשנים האחרונות הם  זרעי פשתן. פשתן הם זרעים קטנים הדומים בצורתם לזרעי שומשום והם בצבע חום – אדמדם. זרעי פשתן  מכילים מספר מרכיבים בעלי תועלי בריאותית רבה .

המרכיב העיקרי הוא חומצות שומן מסוג אומגה 3. חומצות השומן האלה תורמות להורדת רמת הכולסטרול, לייצוב רמת הסוכר בדם,  לשמירה על כלי הדם והגנה מפני מחלות לב, הפחתת מצבי דיכאון, סיוע בהתפתחות התקינה של תינוקות, שיפור הזיכרון, שיפור קשב וריכוז ואפילו מונעות ומטפלות במצבי
יובש בעיניים ושמירה על בריאות וגמישות העור.

זרעי פשתן מכילים גם סוג של פיטואסטרוגן. לפיטואסטרוגנים בפשתן מייחסים תכונות איזון והקלה של תופעות הורמונאליות כמו למשל התסמונת הטרום ווסתית. הם גם משפרים תופעות הקשורות  בגיל המעבר, ומסייעים להקל במצבים של אי סדירות המחזור החודשי, גלי חום ועיכוב אוסטיאופורוזיס.

זרעי הפשתן עשירים גם בסיבים תזונתיים ולכן מומלצים במצבי עצירות .

זרעי הפשתן מגיעים בכמה צורות: גרגירים שלמים, גרגרים טחונים או שמן. רצוי לקנות זרעים שלמים, מאחר שהטחונים מתחמצנים בקלות רבה. אפשר לשמור במקרר בצנצנת עם סגירה הרמטית אפילו לחודשים רבים.

הזרעים  השלמים עוברים במערכת העיכול בלי להתעכל, ואילו בשמן חסרים הסיבים, שעשויים להועיל במקרה של עצירות. ולכן רוב מומחי התזונה ממליצים על הגרגירים הטחונים.

המנה היומית המומלצת היא כף אחת של גרגרים טחונים. את הזרעים הטחונים ניתן לפזר על דייסה, סלט, או על פרוסת לחם עם ממרח כל שהוא ולאכול.

כאמור, את הזרעים השלמים יש לטחון לפני השימוש במטחנת קפה או במטחנת תבלינים. רצוי לטחון כף אחת של זרעים בכל יום ולהשתמש בה מיד לאחר הטחינה. אך, ניתן לטחון כמות גדולה יותר של עד  5 כפות זרעי פשתן ולשמור במקפיא. הזרעים הטחונים לא יקפאו בגלל הכמות הרבה של חומצות השומן שהם מכילים.

 לשמן הפשתה אורך חיים קצר יחסית ויש לאחסנו במקרר.  ניתן להשתמש בו רק לתיבול קר, ולא לטיגון או לבישול.

במצבי עצירות יש  להשרות 2 כפות של זרעי פשתן שלמים בכוס מים למשך שעתיים. לפני השינה יש לשתות את המים ולאכול את הזרעים. חשוב להרבות בשתיית מים.

www.freedigitalphotos.net | By Ambro

ענת לקריץ - נטורופטית והרבליסטית

ענת לקריץ - נטורופטית והרבליסטית

נטורופטית והרבליסטית קלינית, טיפול בתזונה ובצמחי מרפא


טיפים ומאמרים נוספים:

תגיות