ממש כמו ממאפיה: לחם תוצרת בית קל להכנה, בריא וטעים טעים!

bread

freedigitalphotos.net | By Apolonia

לחם הוא אולי המזון הבסיסי ביותר שיש.
כל מי שמתעניין באוכל בריא יודע שעדיף לאכול לחם מקמחים מלאים ולא לחם לבן. הבעיה היא שכשאנחנו הולכים לקנות לחם, קשה מאוד לדעת מה באמת הוא מכיל. על הרבה לחמים כתוב שהם עשויים מקמח מלא, כשבפועל רק אחוז מסויים מהקמחים הם קמחים מלאים. בנוסף, רוב המאפיות מוסיפות גם גלוטן, לשיפור המרקם, סוכר, לקבלת צבע עמוק ולקיצור האפיה ועוד חומרים שונים: משמרים, מתחלבים, חומרי טעם וריח ועוד ועוד.

חשבתם פעם להכין לחם בבית?

היתרון המרכזי בהכנה הביתית הוא שאתם יודעים בדיוק מה יש בלחם שלכם. אתם קובעים את הרכב הקמחים, ואם אתם רוצים 100% קמח מלא – אף אחד לא יעבוד עליכם. אתם שולטים בכמויות הסוכר והמלח, שבלחמים התעשייתיים הן לרוב מוגזמות. והכי טוב – אין חומרים משמרים, אין צבעי מאכל, אין חומרי טעם וריח.

עוד כיף גדול הוא שאפשר להכין כמות גדולה של בצק וליצור כמה כיכרות, כל אחת בטעם שונה: עם חמוציות, עם זיתים, עם עגבניות מיובשות, עם פסטו, עם אגוזים… מה שאתם אוהבים.

לחם ביתי מקמח מלא

רוב האנשים נרתעים מהכנת לחם בבית, כי פוחדים לא להצליח עם השמרים, או שחושבים שצריך תנור מיוחד.
האמת היא שלהכין לחם בבית זה קל ופשוט. לא צריך מכונה מיוחדת ולא תאמינו מה יצא מהתנור הביתי שלכם.
המתכון שהבאנו לכם לא דורש כמעט לישה וזמן ההתעסקות שלכם עם הלחם קצר מאוד.
אבל – צריך לתכנן מראש, כי ההתפחה ארוכה. הכי מומלץ להכין את הבצק בבוקר, ולאפות אחר הצהריים או בערב.
הלחם הזה נאפה בתוך סיר או תבנית עם מכסה. שיטת האפייה הייחודית הזאת מעניקה לו קרום קראנצ'י מתפצח – ממש כמו לחם ממאפיית בוטיק.

מצרכים:
  • 3 כוסות קמח
    אפשר קמח מלא ואפשר לשלב קמחים שונים, לדוגמה:
    1 כוס קמח לבן ו- 2 כוסמין או 1 כוס קמח מלא ו-2 לבן
  • 1/2 1 כוסות מים פושרים
  • 1 כפית מלח
  • 1/4 כפית שמרים
אופן ההכנה :
1. בקערה גדולה מערבבים היטב את כל המצרכים.
2. עוטפים את הקערה בניילון נצמד ומניחים להתפחה כ-8 שעות.
הבצק תופח מאוד ומתמלא בועות.
3. לשים עוד מעט את הבצק.
בשלב הזה אפשר להוסיף תוספות שאוהבים: עגבניות מיובשות או אגוזי מלך או חמוציות…
מרפדים היטב את הכיכר בקמח תירס או שיבולת שועל, מכסים ומתפיחים עוד כשעה.
4. מחממים תנור ל-230 מעלות ומכניסים סיר עם מכסה או תבנית עם מכסה.
5. כשהסיר רותח מוציאים אותו מהתנור, שופכים לתוכו את הבצק, סוגרים את הסיר ואופים כ-20 דקות.
6. כעבור 20 דקות מנמיכים ל-200 מעלות ומסירים את המכסה לאפיה של עוד 20 דקות.
את המתכון הזה תזכרו מהר מאוד בעל פה (-:
נשמח מאוד לקבל תגובות דרך הפייסבוק שבתחתית העמוד
וגם לראות תמונות של הלחמים שהכנתם.
בהצלחה ובתיאבון!
מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

לכבוד חג החנוכה - מתכון לסופגניות אפויות
מתכון בריא: סלט קינואה סלק וסלרי
היתרונות הבריאותיים של סירופ המייפל ומתכון לפנקייקים לבוקר שבת