היתרונות הבריאותיים של החומוס וגם מתכון בריא: מרק חומוס מצוין

www.freedigitalphotos.net | By Pixomar

www.freedigitalphotos.net | By Pixomar

כולנו מכירים את החומוס…

אבל מי יודע שבחומוס יש הרבה דברים בריאים!

הכוונה היא לא לממרחים שקונים בסופר, שמלאים בשומן צמחי מוקשה (מרגרינה), אבל יש עוד הרבה אפשרויות לאכול חומוס.

היתרונות הבריאותיים של החומוס:

  • דל קלוריות ושומן – הממרחים התעשייתיים נחשבים למשמינים בשל כמויות השמן הגדולות שמוסיפים להם, אבל חשוב לדעת שהחומוס הינו דל קלוריות ושומן ולכן הדרך הטובה ביותר לאכול חומוס היא להכין בבית כך שיודעים מהם המרכיבים והכמויות של השומן שמוסיפים.
  • סיבים תזונתיים – החומוס מהווה מקור טוב לסיבים תזונתיים המסייעים  לתחושת המלאות ופעילות מערכת העיכול.
  • חומצה פולית –  בגרגירי החומוס מצויה חומצה פולית החשובה מאוד לנשים המנסות להרות על מנת למנוע מומים.
  • ויטמינים ומינרלים – אכילה של כף חומוס תתרום להעשרת ויטמין A ו B6 וכן אבץ, אשלגן, מגנזיום וברזל.
  • בריאות הלב – צריכה של חומוס מורידה את הכולסטרול הרע וכן את לחץ הדם, נוגדי החמצון משפרים את זרימת הדם ובכך מפחיתים את הסיכוי לטרשת עורקים.

מתכון בריא למרק חומוס

המצרכים הדרושים: 

  • 2 כוסות גרגרי חומוס מבושל
  • בצל, חתוך לקוביות
  • גזר, חתוך לקוביות
  • גבעול סלרי, חתוך לקוביות
  • כוס עגבניות מרוסקות
  • 2 שיני שום כתושות
  • 6 כוסות ציר ירקות
  • כפית חרדל
  • כף שמן זית כף מיץ לימון
  • כף רוטב סויה
  • עלה דפנה
  • חצי כפית מלח גס
  • מעט פלפל שחור גרוס
  • כפית עשבי פרובנס או עשבי טוסקנה טחונים
  • רבע כוס עלי פטרוזיליה קצוצים
  • בצל ירוק ועלי כוסברה (לעיטור)

הוראות הכנה

מטגנים את הבצל, הגזר והסלרי בסיר במשך 10 דקות. מוסיפים את השום ומטגנים 5 דקות נוספות.

מוסיפים את גרגרי החומוס, החרדל, רסק העגבניות, המלח, הפלפל, עשבי התיבול, עלה הדפנה וציר הירקות, ומביאים לרתיחה.

מבשלים על אש קטנה במשך 20 דקות, מוסיפים את הפטרוזיליה, מיץ הלימון ורוטב הסויה ומבשלים 5 דקות נוספות.

טועמים ומשפרים תיבול לפי הצורך, ומעטרים בטבעות דקות של בצל ירוק ועלי כוסברה קצוצים.

מקור: veg.anonymous.org.il

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: