היתרונות הבריאותיים של המש (אפונה סינית)

המש הינו סוג של קטנייה ולה מספר כינויים: אפונה סינית, שעועית מש או שעועית מונג. קטניית המש הייתה נפוצה מאוד באסיה ומזה מאות שנים שימשה לתזונה ולריפוי. למש ערך תזונתי גבוה במיוחד מאחר והוא דל בקלוריות ושומן ועשיר בסיבים, מינרלים וויטמינים החיוניים לשמירה על בריאותינו.

היתרונות הבריאותיים של המש:

freedigitalphotos.net | thanunkorn

freedigitalphotos.net | thanunkorn

  • קטניית המש עשירה בסיבים תזונתיים מסיסים ומסייע לפעילות מערכת העיכול.
  • עשירה בחלבון ולכן עשויה להיות מתאימה למי שנמנעים מחלבון מן החי.
  • מכילה ברזל, אשלגן, אבץ ומגנזיום.
  • האפונה הסינית מספקת כמות נאה של חומצה פולית, ויטמין A, K ו C.
  • מחקרים בדקו את הקשר שבין המש לבין סרטן השד ונמצא כי במש ישנו חומר המעכב שכפול של תאים סרטניים האופייניים לסרטן השד.
  • המש מכיל איזופלבונים המסייעים לווסת את המערכת ההורמונלית ולכן בניסוי נבדקה יעילותו גם בקרב נשים בגיל המעבר להקלה על גלי החום.
  • חוקרים מצאו כי שעועית המונג מונעת אלח דם (הרעלת דם) בשל יתרונותיה האנטי-דלקתיים.
  • חולי סוכרת יכולים לאכול ללא חשש את המש שכן הינה בעלת ערך קליגמי נמוך.

שעועית מונג מונבטת

טכניקת ההנבטה מרככת ומכינה את השעועית לאכילה ללא בישול.  כאשר מנביטים את המש, המרכיבים התזונתיים (סיבים, ויטמינים, מינרלים, איכות החלבון) גדלים.  

תהליך ההנבטה נעשה כך: שוטפים את המש במים ומסננים.  בקערה ממלאים מים בכמות של פי 2 מכמות המש.  משרים כ 12 שעות ולאחר מכן שוטפים שוב ומסננים.  מכסים את הקערה עם מגבת נקייה. 

המלצה ליום שישי הקרוב

ביום שישי הקרוב בשוק האיכרים בנמל ת"א יהיה דוכן נבטים אורגניים המגיעים ישירות מהגידולים שבחווה בכרם מהר"ל. למשלוחים שבועיים או לפרטים נוספים ניתן לפנות  לאודי "האורגנית" טל.  054-7553153.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: