מתכון בריא: סלט קינואה סלק וסלרי

freedigitalphotos.net | By Simon Howden

freedigitalphotos.net | By Simon Howden

המתכון הבא יכול לשמש כמנה עיקרית או כתוספת בריאה לארוחת הצהריים.  זהו סלט מרענן, העשיר בוויטמינים ומינרלים וכמובן קל להכנה. המרכיב העיקרי בסלט היא הקינואה שכידוע בריאה מאוד ובמיוחד לנשים, בנוסף יש גם סלק, תפוח עץ, חמוציות, גבעולי סלרי ועלי סלרי (כרפס ריחני) העשירים בסידן, ברזל, אשלגן, וויטמינים A ו C. שילוב המרכיבים נותן מעבר לטעמים מיוחדים, מנה שלמה של בריאות.

המרכיבים:
1 סלק גדול
1 כוס קינואה
1 תפוח עץ ירוק חתוך לרצועות דקות
3 גבעולי סלרי אמריקאי פרוסים דק
חופן עלי סלרי קצוצים
1 בצל סגול קטן קצוץ
חופן חמוציות מיובשות ממותקות ברכז תפוחים קצוצות קלות
חופן גרעיני דלעת
שמן זית
לימון
מלח ופלפל
סומק

אופן ההכנה:

1. מאדים/ מבשלים את הסלק עד לריכוך (בערך כשעה), חותכים לקוביות וממתינים שיצטנן.
2. בינתיים מכינים את הקינואה: שוטפים כוס קינואה ומייבשים בקלייה בסיר. מוסיפים 2 כוסות מים רותחים ומעט מלח, מנמיכים את האש ומבשלים למשך 20 דקות. אם אין עוד מים, סוגרים את האש וכעבור 2 דקות פותחים את הסיר ומפוררים את גרגירי הקינואה. ממתינים שתתקרר.

3. מערבבים עם יתר המצרכים ומתבלים בשמן זית, לימון, מלח פלפל וסומק.

מקור המתכון: healthycooking.co.il

בתיאבון!

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

תגיות