ארוחת ערב קלילה: פלאפל אפוי בתנור


freedigitalphotos.net | By KEKO64

freedigitalphotos.net | By KEKO64

אם יש דבר אחד שלא מעורר מחלוקת בחברה הישראלית הרי זה הפלאפל – המאכל הלאומי שלנו! הוא אהוב על ילדים ומבוגרים כאחד, מתאים לצמחונים ולטבעונים, בתוך פיתה עם סלט הוא מהווה ארוחה מלאה, ויחסית לאוכל רחוב מהיר, אפילו די בריאה.

רוב האנשים נרתעים מלהכין פלאפל בבית, גם כי הוא כל כך זמין בחוץ וגם בגלל הטיגון. אבל למען האמת, קל מאוד להכין פלאפל בבית, ולקבל ארוחת ערב קלילה וכיפית. אפשר לתת לילדים לגלגל כדורים ולקבל על הדרך גם פעילות נחמדה וגם קיצור משמעותי של זמן העבודה.

במקום לטגן, נאפה את הפלאפל בתנור. הרבה יותר בריא ולא ממלא את הבית בריחות טיגון. אנו ממליצים לשדרג גם את הפיתה לפיתה מקמח מלא או קמח כוסמין. הכינו מגוון סלטים שכל המשפחה אוהבת וקיבלתם ארוחת ערב בריאה וטעימה שמתאימה גם לאירוח.

טיפ בריא: את החומוס אפשר להחליף בעדשים ירוקות או שחורות, ולקבל פלאפל בטעם חדש :)

המתכון מתוך אתר הדיאטה והתזונה 2b-bari.co.il

פלאפל אפוי בתנור

המצרכים

  • 4 כוסות גרגירי חומוס מבושלים – אפשר להשתמש בחומוס קפוא משקית ולבשל עוד מעט עד להתררכות מלאה, או להשרות את הגרגירים לילה קודם ולבשל בסבלנות. חשוב לזרוק את המים שהרתחתם בהם את הגרגירים ולשטוף לפחות כמה פעמים בין ההשריה לבישול.
  • 4 כפות טחינה גולמית מלאה
  • 2 כוסות פטרוזיליה
  • 2 כוסות כוסברה
  • 1 בצל לבן גדול
  • 3 כפות פירורי לחם מקמח מלא
  • כפית אבקת אפיה
  • לתיבול, לפי הטעם: כורכום, פלפל שחור, כמון, שום ומלח

אופן ההכנה

  1. טוחנים את כל המצרכים במעבד המזון ומקררים את התערובת  חצי שעה במקרר.
  2. מכינים כדורים קטנים בידיים טבולות בשמן זית ומניחים בתבנית על נייר אפיה.
  3. אופים ב-180 מעלות עד להזהבה.

בתיאבון!

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

אילו ירקות טובים למניעת מחלות?
היתרונות הבריאותיים של השומשום
איך להקל על אלרגיית האביב