מה צריך לדעת על רגישות לחלב ומוצריו

freedigitalphotos.net

freedigitalphotos.net

באופן אירוני, המזון הראשוני שאנו אוכלים / שותים בתור תינוקות שרק נולדו הוא חלב אבל לרבים מאיתנו יש אי סבילות לחלב, זוהי אחת התופעות השכיחות המשפיעה על נשים וגברים כאחד.  למעשה לכל אחת ואחד מאיתנו יש רגישות במידה מסוימת ללקטוז (הסוכר המצוי בחלב). 

אנשים הרגישים לחלב אינם יכולים לעכל את הלקטוז המצוי במוצרי החלב מכיוון שחסר להם האנזים שתפקידו לפרק את סוכר הלקטוז. התוצאה היא תחושה של נפיחות, גזים, התכווצויות, שלשולים ובחילות.

חשוב לדעת מאילו מאכלים להימנע מאחר וישנם מאכלים שלא היינו מודעים לכך שהם מכילים מוצקי חלב כגון לחמים, דגני בוקר ורטבים לסלט.

איך יודעים אם רגישים לחלב?

הדרך הכי טובה לזהות את הרגישות היא ניסוי וטעייה. לשם כך יש להוריד לגמרי את מוצרי החלב למשך שבועיים לפחות ולראות אם המצב השתפר.
דרך נוספת ומהירה הרבה יותר היא בדיקה שמאבחנת רגישויות למזון.

למרות שלא הוכח שמגדר מסויים סובל יותר או פחות מאי סבילות לחלב, בקרב נשים הסיכון גבוה יותר לאיבוד עצם.

נשים שגילו כי הינן רגישות לחלב ומוצריו צריכות לחפש מקורות אחרים של סידן.

אילו תחליפים יכולים לספק את היתרונות התזונתיים של החלב?

  • ירקות ירוקים, למשל חסה –  מכילה סידן.
  • סויה, טופו
  • חלב אורז 
  • שיבולת שועל
  • שקדים וחלב שקדים
  • חלב קוקוס
מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: