היתרונות הבריאותיים של שיבולת שועל ומתכון לעוגיות ברגע

www.freedigitalphotos.net | By Marcus

שיבולת שועל (קוואקר) היא סוג של דגן, בעל יתרונות בריאותיים משמעותיים ורבים.
בחורף ובסתיו כיף מאוד לאכול אותה לארוחת בוקר או ערב חמה וטעימה.

הנה 10 סיבות טובות להתחיל את הבוקר עם קערת שיבולת שועל:

  1. דלת קלוריות, גורמת לתחושה של שובע ומסייעת בשמירה על המשקל.
  2. עשירה בסיבים ובחלבונים ובעלת ערך שומן נמוך.
  3. מחקרים הראו שסיבי הבטא גלוקן מפחיתה את הכולסטרול הרע הגורם לשבץ ומחלות לב.
  4. משפרת את המערכת החיסונית.
  5. מייצבת את רמת הסוכר בדם ומפחיתה את הסיכון לחלות בסוכרת סוג 2.
  6. מחקרים הראו שתזונה הכוללת סיבים מדגנים מלאים מגנה מפני סרטן השד.
  7. עשירה בנוגדי חימצון היעילים במניעת סרטן המעי הגס.
  8. מפחיתה לחץ דם גבוה.
  9. שיבולת השועל אינה מכילה גלוטן! יחד עם זאת, בזמן הגידול והאריזה לעתים אין הפרדה מוחלטת בינה לבין חיטה, שיפון או שעורה, ולכן לחולי צליאק היא אינה מומלצת. כמו כן, חלק מהרגישים לגלוטן רגישים גם לחלבון שיבולת השועל ולכן יש לנקוט משנה זהירות אם אתם רגישים. לכל השאר – נסו להוסיף קמח שיבולת שועל לעוגות, פנקייקים ופשטידות. הוא טעים מאוד ונותן מרקם רך.
  10. מסייעת בשמירה על פעילות מעיים סדירה ולכן יכולה להקל על הסובלים מעצירות.

כמה טיפים לאחסון והכנה של שיבולת שועל:

  • למי שנמנעים ממוצרי חלב, ניתן לבשל שיבולת שועל עם מים, מיץ או תחליף חלב ולהוסיף קינמון, אגוזים, פירות חתוכים לפי הטעם…
  • לא חייבים לבשל! אפשר גם להשרות שיבולת שועל גרוסה במים רותחים מספר דקות, להוסיף מה שאוהבים ולהנות מדייסה ברגע.
  • כאשר קונים שיבולת שועל מוכנה, כדאי להסתכל על המרכיבים ולוודא שלא הוסיפו סוכר או מלח.
  • מומלץ לאחסן בכלי אטום.
  • ישנם סוגים שונים של שיבולת שועל (גרוסה, פתיתים, קמח, סובין) ולכל אחד מהם שיטת בישול שונה. 
  • למתכון לעוגיות שיבולת שועל וחמאת בוטנים בעשר דקות לחצו כאן
מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

מהם היתרונות של זרעי הפשתן?
אורז אדום - יתרונות בריאותיים וטיפים להכנה
כיצד תעשירי את התזונה שלך בסידן שמקורו מן הצומח