5 טיפים לתזונה נכונה במהלך המחזור החודשי


עייפות וחוסר אנרגיות, עצבנות, כאבים, הופעת פצעונים בפנים וקיבה רגישה הם המאפיינים הנפוצים של ימי המחזור החודשי. 

ישנה גישה הטוענת כי התזונה יכולה לעשות שינוי של ממש בהרגשה שלנו בימים הקודמים למחזור ובמהלכו.

המחזור החודשי והשינויים ההורמונליים גורמים לנשים רבות לשיבוש בהרגלי התזונה, לחלקן הוא יכול לגרום לאכילה מוגברת ולרצון לאכול "שטויות" ואילו לאחרות הוא יכול לגרום בדיוק ההפך -לחוסר חשק לאכול.

להלן 5 טיפים לתזונה נכונה במהלך המחזור החודשי:

Image courtesy of [Ohmega1982] / FreeDigitalPhotos.net

  1. בכדי להימנע מהתשוקה למתוקים, במיוחד בתקופה זאת כדאי לאכול יותר פירות וירקות.
  2. בגלל שרמת הברזל בגוף יורדת, בתקופת המחזור חשוב אפילו יותר לאכול מזון המכיל ברזל כגון בשר אדום, תרד ואפילו שוקולד מריר איכותי, כלומר שיש בו למעלה מ 60% קקאו. וכן חשוב לאכול מזונות העשירים בסידן כגון סויה, כרוב וירקות שכן במהלך הוסת הגוף צורך יותר סידן.
  3. על מנת להפחית את תחושת הנפיחות ולהרגיע קיבה רגישה, מומלץ שלא לשתות משקאות המכילים קפאין.
  4. בתקופת המחזור חשוב מאוד להקפיד על שתייה של מים, גם תמנעי אבדן נוזלים וגם על מנת להקל על תחושת הנפיחות בגוף.
  5. המנעו ממזונות מתובלים, חריפים או מלוחים מדי, על מנת למנוע פגיעה בתפקוד כלי הדם ולמניעת הצטברות של נוזלים בגוף הגורמת לתחושה של אי נוחות.

זכרו כי כל אישה שונה ולכל אחת יכול לעזור משהו אחר, לדוגמא יש נשים שהפחתה בכמויות המלח עוזרת להן מאוד ואילו אחרות אינן מרגישות בהבדל.  בכל מקרה כדאי לעשות נסיונות ואולי אפילו תצליחי למצוא מהי התזונה המתאימה לך בימים אלה. 

לקריאה נוספת בנושא ה PMS (התסמונת הקדם ויסתית) לחצי כאן

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

איך לצמצם את החשיפה לקרינה
סרטון: לחץ דם גבוה - אסור להזניח!
דיקור באפרכסת האוזן - טיפול טבעי, מהיר ויעיל בכאבים שונים, הפרעות עיכול, מצבים נפשיים ועוד
תגיות