תרגיל קצר ופשוט לרגיעה, מתאים לכל מקום ולכל מצב


freedigitalphotos.net | By Michal Marcol

freedigitalphotos.net | By Michal Marcol

במהלך היומיום, עם כל הלחצים, המטלות ולוחות הזמנים הצפופים, מציפים אותנו רגשות והם חלק מאיתנו. עלינו להתמודד עם הרגש המציף אותנו ולא לתת לו לנהל אותנו.
כשם שהליכה, או כל פעילות גופנית אחרת להרפיית שרירים בגוף, זו דרך מצוינת להרגיע את מערכת העצבים, כך ביכולתנו גם לשנות את מצב הרוח שלנו, תחושות, רגשות ואפילו מצב עייפות ע"י כוח המחשבה.

הכלי המיוחד שמשפיע על מערכת העצבים שקשור לנושא ההרפיה הוא דמיון מודרך. דימיון מודרך זוהי בעצם דרך העברת מסרים חיוביים אל תת המודע שלנו. ראוי לציין שאלו דברים שהוכחו מדעית לשיפור ריכוז, רוגע, בריאות ועוד….בדקו מוחות שונים ושמו לב להבדלים בגלי המוח בין מי שמודט (מהמילה מדיטציה) ומשתמש בדמיון מודרך ובין מי שלא.

הבסיס הוא הנשימה:

האם אנו נושמים באופן מלא? וגם חיים כך? האם אנו חוסמים את הנשימה ויחד איתה את החיים בתוכנו? האם הנשימה עמוקה או שטחית? האם אנו בחיפזון ובמתח מתמיד?
המודעות לנשימה יכולה להיות מפתח לחיים מלאים יותר ומאוזנים יותר. יש ביכולתנו לתרגל נשימה רגועה נינוחה, ללמוד בעצמינו וללמד את ילדינו לנשום נכון כדי שיוכלו לחיות נכון ולהשתמש במבחר ההזדמנויות שהחיים מציעים ממקום מיטיב בריא ובטוח.

יש ביכולתנו הבחירה לחשוב חיובי ולהשפיע על מצב גופנו ובריאותינו. לראיה אופטימית יש כוח עצום ומספיק שנעלה זאת לרמת המודעות כבר אפקט הספיגה יתחיל לפעול.

למי שמעוניין – לחצו כאן ונסו למספר דקות את התרגיל הבא הפעילו את הדימיון ושימו לב לנשימה.

ברגע שחוויתם את תחושת ההרפיה, זהו זכרון שנתמע בגופכם ובכל פעם שתירצו לחזור לתחושת הרוגע והביטחון עליכן להכנס למצב נשימה סדיר ומלא ולדמיין…
זה הזמן ללמד את הילדים בכל גיל ולתרגל ביחד דימיון מודרך, ממומלץ להתחיל במספר דקות לפני השינה ולדבר בקול שקט ונעים.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

היתרונות הבריאותיים של השזיפים
שחיקה בעבודה - איך לזהות וכיצד להימנע
היתרונות הבריאותיים של פרוביוטיקה