5 טיפים להפחתת התשוקה למתוק

freedigitalphotos.net | By nuchylee

freedigitalphotos.net | By nuchylee

השבוע צוין "יום ללא סוכר", נושא חשוב מאין כמוהו. הסוכר משפיע על המוח ממש כמו סם (צפו בסרטון), משפיע על הכבד כמו אלכוהול והוא אחד מגורמי המחלות הגדולים של העולם המערבי. למי שרוצה להעמיק בנוסע לסכנות שבסוכר, אנחנו ממליצים מאוד לצפות בכתבה המצויינת של מיקי חיימוביץ' בתכניתה "המערכת" – צפו פה בקישור.

הבעיה היא שרוב האנשים אמנם יודעים שסוכר אינו בריא, אך גם מי שמבין עד כמה הסוכר מזיק, לא תמיד מצליח להפחית בכמויות.

בחנו את עצמכם – האם אתם מכורים לסוכר ופחמימות?

השבוע התפרסמה ב Ynet כתבה, שמציעה טיפים חשובים להפחתת החשק למתוק ולגמילה מסוכר:

  1. רגילים לשתות תה או קפה עם סוכר? זה הכול עניין של הרגל. הפחיתו בכל כמה ימים חצי כפית סוכר, עד שתתרגלו לשתות בלי סוכר בכלל.
  2. שתו מים – במקום שתיה מתוקה. משקאות קלים ממותקים הם אחד המקורות העיקריים לסוכר בתזונה שלנו, אנשים רבים כלל לא רגילים לשתות מים. הפסיקו לגמרי לשתות מיצים ושתיה ממותקת (גם מיצים טבעיים) ושתו מים. ניתן להוסיף למים נענע, לימון, פרוסת ג'ינג'ר, קינמון או כל תבלין אחר שאתם אוהבים.
  3. עברו לפחמימות מורכבות: שבולת שועל, אורז מלא, קינואה, כוסמת, קוסקוס מלא, כל אלה עדיפים על פני האופציה הלבנה. כמו כן, עדיף להוריד את מוצרי הקמח, כמו לחם מקמח מלא או פסטה, לטובת אכילה של הדגנים עצמם – חיטה מבושלת, בורגול, קוסקוס.
  4. אנחנו זקוקים למתוק בעיקר כשאנחנו עייפים ורעבים. קחו אתכם תמיד חטיפים בריאים: אגוזים, פירות חתוכים, כדורי תמרים שהכנתם לבד, עוגיות בננה ושבולת שועל ועוד. מתכונים נוספים תוכלו למצוא כאן.
  5. הגדילו את כמות השומנים הבריאים בתזונה. השומנים גורמים לתחושת שובע לאורך זמן ולהפחתת התשוקה למתוק. שומנים בריאים הם אבוקדו, שמן זית, שמן קוקוס, טחינה, אגוזים.

הכתבה המלאה ב Ynet כאן.

כדי להבין יותר לעומק מהי התמכרות לסוכר ופחמימות, מהו מנגנון ההתמכרות ואיך להתגבר אליו, צפו במומחית לגמילה, אשר מספרת מהי הדרך הנכונה להיגמל ממתוקים:

ayelet_vid

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

הכיני עורך לקיץ - כל מה שצריך לדעת על אקנה
מתכון בריא: מרק כתום עם עדשים וסלרי
הפרדוקס היפני: איך היפנים אוכלים ונשארים רזים?