5 טיפים לשמירה על תזונה בריאה והרגלים בריאים

woman with fruit

freedigitalphotos.net | By iosphere

בתקופות של יציאה מהשגרה, חגים וכדומה, זה מאוד טבעי שנחרוג ממנהגי האכילה הרגילים שלנו ו"נחטוא" פה ושם (וגם פה ופה ושם…).

התוצאות יכולות להיות מתסכלות, אבל האמת היא שגישה כזאת לא תביא אותך לשום מקום.

הכול בסדר! אלה החיים והכי חשוב זה לדעת לעלות בחזרה על הסוס ולחזור לשגרה.

הנה כמה טיפים שיעזרו לך לשמור על תזונה בריאה.

1. יומן אכילה

רישמי במחברת מה אכלת בכל יום, ומתי. לפעמים נדמה לנו ש"לא אכלנו כלום", אבל כשמסתכלים ביומן האכילה פתאום מופיעה עוגיה פה ופרוסה שם, שמצטברות לכמות גדולה של אוכל, בלי לשים לב.

מעבר לזה, עצם העובדה שכל מה שאכלת נרשם – גורמת לרוב האנשים לחשוב פעמיים לפני שהם מנשנשים או אוכלים משהו שלא תואם את תכנית התזונה שקבעו לעצמם.

2. שתפו את הסביבה בתהליך

אפשר לספר לקרובים ולחברים שלך מה את אוכלת ומה לא. כך תוכלי לקבל עזרה מהסביבה, למשל על ידי כך שלא יציעו לך כיבוד עתיר קלוריות או לא מתאים לך כשאת באה להתארח.
אם תסבירי לקרובים אליך מה הצרכים שלך, הם ישמחו לעזור לך (וזה, אגב, נכון בכל תחום).

אם את המבשלת בבית, רתמי את כל המשפחה. בשלי אוכל טעים ובריא שכולם יוכלו ליהנות ממנו, וכך לא תרגישי שנמנעים ממך מזונות טעימים שכל השאר אוכלים.
מעבר לכך, זה גם יבטיח שהמקרר שלך יהיה מלא באוכל שטוב עבורך, ולא במוצרים שצריך להימנע מהם.

3. פעילות גופנית

אם לא עשית זאת עד היום, מצאי פעילות גופנית שתהיה לך מהנה: זה יכול להיות טיול יומי ארוך עם הכלב, הליכה על הליכון בבית מול הטלוויזיה, שחיה בבריכה. פני לכך זמן קבוע ביומן, כדי שלא תתפתי לוותר על הפעילות.

זכרי שפעילות גופנית היא זמן שלך לעצמך, לנקות את הראש ולהרגיש טוב יותר. זו אינה מטלה, אלא הנאה!

4. תכנון מראש

עוזר מאוד אם יש לך תפריט שבועי, כך שתדעי בדיוק מה תאכלי בכל יום ומתי. קל יותר להימנע מפיתויים כשיודעים שמחכה ארוחה טעימה בהמשך היום. כך גם יהיה לך זמן לבשל מבעוד מועד ולא תמצאי את עצמך רעבה בלי פתרון.

דאגי שיהיה לך באופן קבוע פירות, לחם מקמח מלא במקפיא, ממרחים שאת אוהבת, יוגורט, גרנולה ביתית ושפע ירקות.
לפני כל יציאה מהבית הכיני לעצמך קופסה עם ירקות חתוכים, פירות או חטיף בריא ומזין. כך לא תצטרכי להתפשר על אוכל מזיק רק כי אין לך אופציה אחרת.

5. …עוד קצת עזרה

מי שמרגישה שהיא צריכה עוד עזרה חיצונית – במיוחד עם מתוקים ופחמימות – מוזמנת לקרוא על המוצר שהצליח מאוד בארה"ב ועזר גם לעשרות אלפי אנשים בישראל לרדת במשקל. זהו לא תחליף לאורח חיים בריא, אך יכול להפוך את השמירה עליו לקלה הרבה יותר.

קראי על המוצר שמפחית את החשק למתוקים ופחמימות >>

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

מה היתרונות של סיבים תזונתיים?
מה הקשר בין הפרעות קשב וריכוז להשמנה
בריאות בצנצנת: היתרונות הבריאותיים של המוחמצים ומתכון בסיסי וקל