5 טיפים לשמירה על המשקל בחנוכה

www.freedigitalphotos.net | By Serge Bertasius

חג החנוכה הוא חג של שמחה ואור. זהו חג משפחתי וחברתי, בו אנו מתכנסים עם משפחה וחברים להדלקת נרות, לעתים אף מספר פעמים במהלך החג. אם נוסיף על כך גם את מסיבות החנוכה בגנים, בבתי הספר ובמקומות העבודה, הרי שצפויים לנו שפע של אירועי חג.

כידוע, אין חגיגה בלי אוכל, מה שמבטיח לנו שגם השנה יתקיים מירוץ חנוכה המסורתי: מירוץ הסופגניות והלביבות, הישר מסיר הטיגון אל המותניים והירכיים שלנו.
מלבד הקלוריות וכמויות השמן, מזונות אלה אינם מכילים כמעט שום רכיב מזין ובעל תועלת לגופנו. מצד שני, המראה והריח מפתים וקשה לעמוד בפניהם.

לכן, הכנו עבורכם מספר טיפים להצלחה בשמירה על הבריאות והגזרה גם בחג החנוכה:

  1. הגבילו את עצמכם לסופגניה אחת, או מקסימום שתיים, במשך החג כולו. קבעו מראש מה יהיה היום שבו תאכלו את הסופגניה, רצוי יום שבו יש הדלקת נרות או אירוע חגיגי אחר.
  2. בצעו בחירה חכמה: סופגניה קטנה מכילה כחצי מכמות הקלוריות שבסופגניה גדולה. עדיף לאכול סופגניה עם ריבה פשוטה מאשר תוספות עתירות שומן וסוכר, כגון: שוקולד וממרחים ומילויים שונים.
  3. אפשר לאכול גם לביבות, שוב, בהגבלה. לביבה אחת, לא יותר. אופציה מצויינת היא לביבות אפויות, שניתן להכין לבד בקלות – הנה מתכון מוצלח.
    אפילו סופגניות אפשר לאפות – כאן תמצאו את המתכון המומלץ שלנו.
  4. לחילופין, אם קשה לכם לוותר על הסופגניה במילוי קרם שקדים ובציפוי שלוש שכבות שוקולד וקצפת – לכו על הגרסה המוקטנת.
  5. אל תגיעו רעבים. התמקדו בשאר הכיבוד: מרק, סלט או פירות אהובים. באירועים בהם אין כיבוד בריא – איכלו בבית. אם תגיעו שבעים הפיתוי לטעום מאכלים שהעדפתם להימנע מהם יקטן.

והכי חשוב – זיכרו: זוהי בחירה מודעת. זאת המתנה שלכם לעצמכם והרווח כולו שלכם.
וכאשר מגיע סוף סוף הרגע, והסופגניה הנכספת בדרך לפה, איכלו ותיהנו מכל ביס.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: