איך לתעל כעסים? או מה לעשות כשכועסים

שגרת החיים שלנו עמוסה בכעסים ובעצבים וזה חלק טבעי מהיותנו בני אדם המגיבים לכל מיני סיטואציות. האם כעסים הם תמיד רעים? לא בהכרח, ישנם כעסים הנחשבים לבריאים, במיוחד כאלה המדרבנים אותנו לעשות ולהצליח, כעסים המעניקים לנו מוטיבציה ללמוד ולעבוד. מתי כעסים אינם בריאים? למשל כשהם מתורגמים לאלימות פיזית או פוגעים ביחסים שלנו עם הסביבה. ישנן דרכים רבות שמסייעות לנו לתעל כעסים ועל כך נלמד במאמר הבא.

http://www.freedigitalphot  os.net /  Stuart Miles

http://www.freedigitalphot os.net / Stuart Miles

עשו ספורט

אחת הדרכים הטובות ביותר לפרוק מתחים וכעסים היא באמצעות פעילות גופנית. וודאו שאתן לא עוסקות בפעילות קרדיו מוגברת אלא בחרו דווקא סוגי ספורט איטיים יותר, כמו למשל צעידה על הליכון או אפילו יוגה. שיטות אלה יאפשרו פריקת מתחים מבלי שתאמצו את הגוף שלכן יתר על המידה.

צרו אמנות מסוגים שונים

אחת הדרכים הנפלאות ביותר לתעל כעסים ולהביע אותם בדרך יצירתית היא באמצעות אמנות. נסו לגלות מהי כוס התה האמנותית שלכן, האם מדובר בציור? פיסול? כתיבה או אולי שירה? ריפוי כעסים באמצעות אמנות היא אחת השיטות היעילות ביותר ומי יודע, אתן עשויות ליצור פיסת אמנות נפלאה רק כי כעסתם על אדם אחר.

מודעות לכעסים

כדי שנדע לעצור הכל ולומר "אני כועסת עכשיו ולכן אעסוק בפעילות שתסייע לי לתעל את הכעס", דרושה מידה לא מבוטלת של מודעות לכעסים שלנו. נסו לנתח ולהבין את מקור הכעסים- מהם הטריגרים שלכן, מתי זה מתרחש. אם אתן כועסות לעתים תכופות, יומן פעילות יוכל לסייע לכן לנהל מעקב אחרי סיטואציות שמעוררות בכן כעס.

הימנעות מסיטואציות מכעיסות

בהמשך לסעיף הקודם, אם אתן יודעות שסופרים קטנים ועמוסים מעוררים בכן כעס, נסו להימנע מכך באמצעות פנייה לרשת סופרים גדולה, שלא בשעת העומס. נכון, כעסים יכולים להועיל לנו בצורות שונות אך למה שנכעס לחינם, אם ניתן להימנע מהסיטואציות הבעייתיות בקלות?

לסיכום, נסו לברר מה מכעיס אתכן ולבחון האם יש דרך להימנע מהטריגרים מעוררי הכעס. במידה ואין אפשרות כזו, נסו למצוא פעולה חלופית שתעשה לכן טוב ובד בבד תשכיח אתכן מהכעס ותאפשר לכן לתעל את האנרגיות השליליות שלו לתוך יצירה או פעילות מפרה אחרת.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: