10 יתרונות בריאותיים של אפונה וגם מתכון למרק אפונה טעים וסופר קל להכנה

freedigitalphotos.net | By adamr

10 יתרונות בריאותיים של האפונה:

אפונה שייכת למשפחת הקטניות ובכל פרי קטן כל כך, ארוזים יתרונות בריאותיים רבים ולכן מהווה מקור מצוין לחומרים מזינים.

  1. אפונה דלה בשומן ומבחינה קלורית בעלת ערך נמוך משעועית למשל.
  2. עשירה בכמויות גבוהות של נוגדי חמצון ולכן נחשבת כאנטי אייג'ינג.
  3. נחשבת כאנטי דלקתית ומגנה על המערכת החיסונית מאחר ומכילה כמות גבוהה של ויטמינים ומינרלים חיוניים.
  4. מכילה כמות גבוהה של סיבים תזונתיים ומסייעת לפעילות תקינה של המעיים.
  5. מסייעת במניעת מחלות לב וכלי דם בשל כמות טובה של ויטמין B וחומצה פולית.
  6. מכילה כמות נדיבה של ויטמין K המסייע בספיגת הסידן בגוף ובכך מונעת אוסטאופורוזיס.
  7. בשל הפיטוסטרולים המצויים בה, מפחיתה את הכולסטרול הרע ומעלה את הכולסטרול הטוב.
  8. מחקר הראה קשר בין אכילה של אפונה לירידה בסיכון לסרטן הקיבה.
  9. עשירה בחלבון בריא ולכן יכולה להתאים למי שהתזונה שלו חסרה בחלבונים.
  10. תורמת לשיפור מראה העור ולמניעת קמטים.

מתכון בריא: מרק אפונה טעים וסופר קל להכנה

המצרכים הדרושים:

  • 1 בצל קצוץ
  • 1 גזר מגורר
  • 3 שיני שום כתושות
  • חצי קילו אפונה יבשה
  • 4 כוסות מים
  • מלח, פלפל וכמון

אופן ההכנה:

  1. בסיר מטגנים את הבצל, מוסיפים 1 גזר מגורר, מוסיפים את שיני השום ואת האפונה. מוסיפים כ 4 כוסות מים (2 לכסות את כל הכמות במים ועוד כ 2 כוסות נוספות).
  2. מוסיפים מלח ופלפל לפי הטעם וחצי כפית כמון.
  3. מביאים לרתיחה ונותנים לאפונה להתרכך, מחלישים את האש ואם התערובת סמיכה מדי אפשר להוסיף עוד מים רותחים.
  4. ניתן להגיש גס או להעביר בבלנדר למחית חלקה (ילדים מעדיפים בצורה כזאת).

בתיאבון!

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

תגיות