בחני את עצמך: האם את מכורה לסוכר ופחמימות?

freedigitalphotos.net | By nenetus

freedigitalphotos.net | By nenetus

כולנו אוהבים מתוק, האהבה למתוק טבועה בנו מינקות. גם חלב האם מכיל סוכר, ובאופן טבעי אנחנו מתוכנתים לחפש את הטעם המתוק, שמכיל הרבה אנרגיה זמינה עבורנו.

הבעיה היא שבעידן המודרני אנחנו מוצפים בכל כך הרבה מתוק, שהגוף כבר התרגל לרמות גבוהות כל כך של סוכר, שכמויות קטנות כבר לא מספיקות לנו, ובאמת, לא מעט אנשים מפתחים התמכרות של ממש לסוכר.

איך תדעי אם את מכורה למתוק? עני על השאלות הבאות ותגלי:

  1. יש לך חבילת שוקולד בארון. האם תסתפקי בקובייה אחת או שתיים, או שתחסלי חצי שחבילה?
  2. האם את חייבת קינוח בסוף הארוחה כדי להרגיש באמת שבעה?
  3. האם את מרגישה "נפילות" ועייפות במהלך היום? במיוחד אחרי ארוחת הצהריים?
  4. האם כשאת עייפה את מחפשת אוכל מתוק או קפה מתוק, כדי להתעורר?
  5. האם את לא מסוגלת לשתות מים, ושותה רק מיץ, שתיה קלה או ממותקת?
  6. האם את חייבת משהו מתוק על הבוקר? או בשעה אחרת ביום?
  7. האם את אוהבת מנות עיקריות מתוקות? תבשילים מתקתקים?
  8. אם את עוברת ליד מאפיה, האם את פשוט חייבת להיכנס פנימה ולקנות לך עוגיה או דבר מאפה?
  9. האם גם לאחר ארוחה גדולה ומספקת, עדיין תוכלי לאכול קינוח שלם לבדך?
  10. האם את מתביישת בכמויות המתוק שאת אוכלת?
  11. האם את אוכלת ממתקים בסתר?
  12. האם את מרגישה שאת זקוקה למתוק כדי להתרכז?
  13. האם את מפנקת את עצמך במשהו מתוק כשרע לך?
  14. האם את חשה עצבנות או דכדוך לאחר כמה שעות בהן לא אכלת מתוק?
  15. האם את חושבת על מאכלים מתוקים או דברי מאפה במהלך היום?
  16. האם המחשבה על יום ללא סוכר מעוררת בך מצוקה?
  17. האם את מרגישה שלא תוכלי להתמיד בדיאטה ללא מאפים ומתוקים?
  18. האם את מוצאת את עצמך מנשנשת עוד ועוד, רק כי מונח לך משהו מתוק מול העיניים?
  19. כשאת רעבה, האם תעדיפי אוכל מבושל או חטיף?
  20. האם את אוכלת ממתק, חטיף או עוגיה בכל יום?

אם ענית בחיוב על יותר מחמש שאלות, יכול מאוד להיות שאת מכורה למתוק.

איך מתגברים על התמכרות לסוכר ופחמימות?

החדשות הטובות הן שסוכר זה הרגל, וככל שמשנים את ההרגלים, הצורך בסוכר פוחת.

נסי, לדוגמה, להפחית בהדרגה את כמות הסוכר בקפה או בתה. הורידי חצי כפית סוכר ממה שהיית רגילה, עד שתתרגלי לטעם ואז הפחיתי עוד.

אכלי ארוחות מסודרות: 3 ארוחות גדולות ביום, ועוד ארוחות קטנות ומתוכננות ביניהן. חטיף ביניים טוב יכול להיות פרי, חופן אגוזים, ירקות חתוכים עם חומוס, כריך קטן מלחם מלא עם ירקות. תכנון נכון של הארוחות יעזור לך לעמוד בפני הפיתויים ולנשנש בלי לשים לב.

שתי הרבה מים. אם את לא אוהבת מים, נסי להכין לך מים בטעמים: הוסיפי קוביות מלון, תפוח, נענע ולימון לקנקן מים ושתי. את יכולה לסחוט תפוז אחד לתוך קנקן מים ולשתות במהלך היום. גם תה קר הוא פתרון מצויין לקיץ.

אם את מרגישה שכלום לא עוזר והצורך במתוק משתלט עליך, מומלץ לפנות לעזרה מקצועית.
לחצי פה לפרטים על גמילה ממתוקים בפגישה אחת >>

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: