כל מה שרצית לדעת על במיה

באזורים שונים בעולם נוהגים לאכול במיה בדרכים שונות: באזור המזרח התיכון לרוב אוכלים את הבמיה כתבשיל עם בשר, במטבח האסייאתי משתמשים בתרמילים מבושלים, בהודו זהו ירק פופולארי ויש מגוון רחב של מתכונים לבישול הבמיה, בקריביים מכינים מהבמיה מרק ואפילו יש האוהבים לאכול את הבמיה כבושה.
הבמיה נחשבת לאחד מסוגי הירקות הבריאים הידועים כבר למעלה מ 3000 שנה.  למעשה כבר בתקופת מצרים הקדומה ישנם רישומים היסטוריים כי זה היה אחד המאכלים האהובים ביותר על קליאופטרה.
בעבר אולי הם לא היו מודעים ליתרונות הבריאותיים הרבים הידועים לנו כיום על ירק הבמיה:
  • עשיר בויטמין A, ויטמין B6 וויטמין C.
מקור התמונה:  freedigitalphotos.net
  • עשיר בחומצה פולית ולכן מומלץ לנשים בהריון
  • מכיל סיבים תזונתיים
  • אבץ ומינרלים
  • חומצות אמינו
  • מהווה מקור טוב לברזל 
מאחר והבמיה דלה בקלוריות וכוס אחת מכילה פחות מגרם שומן היא טובה לשילוב בתפריט של ירידה / שמירה על המשקל (בתנאי שלא מבשלים אותה יותר מדי על מנת שלא לאבד את הערכים התזונתיים שלה).
הבמיה עשירה בסיבים תזונתיים וכן בשל הרירית שיש בתוכה, היא עוזרת למזון להתעכל ובכך יכולה למנוע עצירות.
הבמיה טובה גם למי שסובל מסוכר גבוה מאחר והיא מפחיתה את ספיגת הסוכר בדם. 
בנוסף לכל היתרונות הבריאותיים, לבמיה יש גם יתרון בכך שהיא מכילה מרכיבים אנטי דלקתיים ולכן יכולה לתרום לשיפור מראה העור.
בתיאבון!
מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

תגיות