מהו גוג'י ברי? למה הוא בריא? ואיך לשלב אותו בתפריט שלנו?

אם עדיין לא שמעתם על פרי הגוג'י ברי, זה הזמן להתעדכן: הפרי האדום והקטן הזה כובש בשנים האחרונות את חנויות הבריאות ומחקרים הכתירו אותו בתור "מזון על" כלומר מזון שמכיל כמות גדולה של רכיבים בריאים וחיוניים לגוף כמו מינרלים, ויטמינים ונוגדי חימצון.

freedigitalphotos.net | By Praisaeng

freedigitalphotos.net | By Praisaeng

 מהו גוג'י ברי ולמה הוא בעצם כל כך בריא?

 גוג'י ברי הוא פרי גרגירים שמקורו במזרח הרחוק ובעיקר בסין. הוא בגודל של אוכמנייה, בצבע אדום  כתום והטעם שלו הוא מין שילוב של תות-בר, אוכמנייה וצימוק. הסינים כבר מכירים אותו אלפי שנים ומייחסים לו תכונות נפלאות רבות כמו הגנה על הכבד, שיפור הפוריות, הארכת תוחלת החיים, שמירה על הזיכרון, חיזוק מערכת החיסון ועוד.

 לגוג'י יש הרבה מאוד יתרונות בריאותיים: בין השאר הוא מכיל רמות גבוהות של ויטמין C שמסייע בחיזוק המערכת החיסונית, 18 חומצות אמינו להן הגוף זקוק כדי לתפקד כמו שצריך, 6 ויטמינים חיוניים, 11 מינרלים  ו – 22 יסודות קורט (מינרלים להם אנו זקוקים בכמויות קטנות) וכל זה לפני שדיברנו על כמויות גדולות של ברזל וסיבים תזונתיים שהפרי מכיל.

 נוסף על הכל, הגוג'י מצויין במיתון התיאבון, בהפחתת חולשה ובתור בונוס מסתבר שהוא גם יכול לשפר את מצב הרוח.

אבל למרות כל היתרונות שהוא מספק לנו, חשוב לדעת שגוג'י לא מתאים לכולם. הוא לא מומלץ למי שנוטל קומדין (תרופה נוגדת קרישה) ויכול להיות בעייתי גם עבור מי שנוטל תרופות לסכרת וללחץ דם. בכל מקרה, ההמלצה היא לא להגזים בכמויות הגוג'י שאתם אוכלים מידי יום ואם אתם לא בטוחים – להתייעץ עם רופא לפני שהגוג'י הופך לחלק מהתפריט היומי שלכם. 

אז איך משלבים את הפרי הזה בתפריט היומי שלנו?

  • אוכלים אותו בארוחת הבוקר או כנשנוש בריא בין הארוחות –  אפשר להוסיף את הגוג'י לדגני הבוקר, לגרנולה, למאפים או לתערובות של פירות יבשים.
  • משלבים אותו גם בארוחה העיקרית ביום – גוג'י יכול ללכת מצויין עם תבשילים וסלטים שונים, כך שהוא יכול להפוך גם לחלק מארוחת הצהריים שלכם.
  • שותים את הגוג'י –  ניתן להוסיף גוג'י לשייקים של פירות או ירקות, או להכין חליטת גוג'י ולשתות בתור תה.

כמובן שאפשר לוותר על כל זה ופשוט לצרוך את הגוג'י כמו שהוא – לקחת חופן, לאכול בהנאה ולא לשכוח שלמרות היתרונות הבריאותיים חשוב לא להגזים בכמויות.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: