האם גם את "חייבת" משהו מתוק? מסתבר שיש דרך להיגמל מזה, כדאי לקרוא

http://www.freedigitalphotos.net/ |By imagerymajestic

http://www.freedigitalphotos.net/ |By imagerymajestic

כולנו אוהבות לאכול משהו מתוק לפעמים,
אבל יש הבדל בין לאהוב משהו מתוק לבין ממש להיות "מכורים" למתוקים.

הנה מספר שאלות שכדאי לחשוב עליהן:

  • האם את חייבת מתוק כדי להתחיל את היום?
  • או אולי דווקא אחר הצהריים, כדי להפיג את העייפות והנמנום המזדחל?
  • אולי ברגעים קשים? בשעת מתח או מצב רוח רע?
  • וכשאת אוכלת – האם את מסתפקת בקוביית שוקולד אחת? בעוגייה אחת?
  • או שבלי לשים לב את מחסלת את כל החבילה?
  • האם אחרי האוכל עולה הדחף למשהו מתוק באופן קבוע?

אם ענית בחיוב על אחת מהשאלות, ייתכן ואת מכורה למתוק.

חשוב לציין שהמילה "התמכרות" היא לא רק צורת ביטוי, אלא התמכרות פיזיולוגית של ממש.
לא מדובר על רצון למתוק, אלא צורך גופני של ממש, שלא יירגע עד שלא יקבל את שלו.
כל עוד לא התקבלה מנת הסוכר, האדם ימשיך לחוש חוסר נוחות וחוסר שקט.

למה התמכרות למתוק כל כך מזיקה?

הסוכר המעובד גורם לנזקים מצטברים בגוף, שעלולים להתפתח למחלות קשות, כגון: עששת, סוכרת, השמנה, מיגרנות ואפילו דיכאון.
כיום יודעים שגם הממתיקים המלאכותיים, שאינם מכילים סוכר וקלוריות,  גורמים להשמנה ולמחלות ועדיף להפחית בצריכתם עד כמה שניתן.

למה כל כך הרבה אנשים מכורים למתוק?

התמכרות למתוק יכולה להיות תוצאה של אורח חיים לחוץ ועמוס. אנחנו שוכחים או לא עושים הפסקה לאכול במשך שעות רבות, ואז מגיעים למצב שהרעב "תוקף אותנו" וחוטפים מכל הבא ליד, ומה שבא ליד זה בדרך כלל חטיפים, בצקים או ממתקים.
הסיבות אינן רק פסיכולוגיות כפי שנהוג לחשוב, אמנם המאכלים האלה אכן מנחמים ונגישים לכולנו, אבל הסיבה לדחף למתוק היא גם הורמונלית, האכילה של מזונות מתוקים משנה את המאזן ההורמנלי בגוף וגורמת לגוף "לדרוש" עוד ועוד מתוק.

נקודה חשוב נוספת היא שהמון מזונות מכילים סוכר, גם אם אנחנו לא מודעים לזה: מעדני חלב, מזון מוכן (שניצלים, המבורגרים וכו'), חטיפים מלוחים, מאפים (גם מלוחים), משקאות קלים – לפעמים גם המיץ הטרי שסחטו לכם בדוכן, רטבים, תבשילים, אפילו מלפפוץ חמוץ! ועוד מאכלים רבים.
לכן, בלי לדעת אנחנו צורכים כמויות גדולות מאוד של סוכר והבעיה היא שהגוף כן יודע!

אז איך מתגברים על הדחף למתוק?

כדאי להקפיד על אכילה מסודרת לאורך היום – 3 ארוחות עיקריות ו-3 ארוחות ביניים קטנות,
לאכול אוכל מבושל, מזין, שמכיל דגנים מלאים ושפע של ירקות ופירות ולהימנע ממזונות מעובדים ומוכנים.

מומלץ להרבות בפעילות גופנית, במיוחד בשעות המועדות לנפילה שלכם.

כדאי לקרוא את תווית המזון, גם על מצרכים שלא חשבתם שמכילים הרבה סוכר.

אפשר גם להיעזר במטפל שיעזור לכם בתהליך הגמילה ממתוק.

מי שמעוניין לקבל ייעוץ מקצועי על תהליך גמילה ממתוקים, יכול לפנות לאיילת בן ארי לייעוץ ראשוני ללא תשלום.
איילת עוסקת בנושא שנים רבות ומצליחה לעזור להרבה אנשים בעזרת טיפול אישי, מהיר וממוקד!

שיטת הטיפול של איילת ייחודית והוכחה כבעלת אחוזי הצלחה גבוהים מאד!

לכן, לא סתם יש אחריות מלאה כולל החזר כספי וליווי אישי למשך שנה להצלחת הטיפול.

כדאי וחשוב להיעזר ולקבל תמיכה. זה יגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם!
למידע נוסף ללא תשלום על גמילה ממתוקים לחצו כאן >>

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: