היתרונות הבריאותיים של הכורכום

www.freedigitalphotos.net | By smarnad

www.freedigitalphotos.net | By smarnad

זה אולי יפתיע אתכן אבל תבלין הכורכום שמוסיף טעם ובעיקר צבע צהוב להרבה מאכלים ואפילו שימש בעבר לצביעת בדים, למעשה מלא ביתרונות בריאותיים ויכולות מרפאות.

הכורכום שמקורו באינדונזיה והודו, ידוע כתבלין מרפא כבר אלפי שנים ולאחרונה הרפואה המודרנית מגבה זאת באמצעות עובדות מדעיות.

הכורכום נעשה פופולארי בעקבות סדרת מחקרים שהראו כי נוגדי החימצון שבו עשויים למנוע סרטן וכי צריכה שלו בקרב קשישים נמצאה כקשורה לתפקודי מוח טובים יותר.  

בנוסף הוא מהווה מקור טוב למגנזיום, ברזל, ויטמין B6, סיבים ואשלגן.

לפי הרפואה ההודית, הכורכום תורם לבריאותנו בהרבה דרכים, למשל:

  • טיפול בכאבי גרון ושיעול
  • הקלה על מחלות מפרקים ודלקות
  • ממריץ את חילוף החומרים
  • מקל על גודש באף
  • אנטי דלקתי
  • יעיל בטיפול באקנה

האם כדאי לקחת כורכום בכמוסות?

החומר הפעיל בכורכום נקרא כורכומין. באופן כללי טוב לאכול את השורש השלם, כתבלין באוכל, אך יש גם יתרון לקחת את הכורכום בכמוסות, כדי לקבל את החומר הפעיל בריכוז גבוה יותר.

מחקרים מראים שכמוסות הכורכום יכולות להפחית לחץ דם וכולסטרול, מפחיתות תהליכי דלקת בגוף, מועילות לאיזון הורמונלי ואף מסייעות להתמודדות עם סרטן ואלצהיימר.
עוד מידע על היתרונות הבריאותיים של כמוסות כורכום תמצאי כאן בכתבה >>

הטיפ שלנו:

אמנם תבלינים מחזיקים הרבה זמן אבל כורכום לא כדאי לשמור למעלה מחצי שנה.  כמו כן, שימו לב כי טעמו של הכורכום מתחזק בבישול לכן כדאי להתחיל בכמויות קטנות עד שתלמדו כמה ממנו אתן אוהבות בתבשיל שלכן.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

תגיות