היתרונות הבריאותיים של הסלק ומתכון לסלט חגיגי

www.freedigitalphotos.net | By Simon Howden

www.freedigitalphotos.net | By Simon Howden

אל תתנו למראה של הסלק להטעות אתכן, הסלק שייך למשפחת ירקות השורש, מכיל כמויות נמוכות מאוד של שומן וערכו הקלורי גם כן נמוך, הוא עשיר ביתרונות רבים אפילו בעלים שלו שבדרך כלל אנו מסירים.  ניתן לאכול אותו בסלט, כירק אפוי, משומר וכמובן גם במרק הבורשט המפורסם.

להלן 8 יתרונות בריאותיים של הסלק:

  1. אנטי דלקתי – נמצא כי הצבע העז של הסלק יעיל בהפחתת דלקות כרוניות.
  2. עשיר בויטמינים (A,C,B), מינרלים, מגנזיום, ברזל וסידן.
  3. נשים לפני ובמהלך ההריון – הסלק מכיל חומצה פולית החשובה מאוד ליצירת תאים חדשיםוחילופם.
  4. מחקרים הראו כי הסלק יעיל בהפחתת הסיכון לחלות בסרטן ובעיקר סרטן המעי הגס.
  5. הסלק עשיר בסיבים תזונתיים לכן יש שותים מיץ סלק כחלק מדיאטה ולניקוי רעלים.
  6. הפיגמנט הסגול הוא נוגדי החימצון היעילים במניעת מחלות לב ושבץ מוחי.
  7. צריכה קבועה של סלק מורידה את רמות הכולסטרול הרע באופן משמעותי.  
  8. מקור אנרגיה – מאחר והסלק עשיר בפחמימות אך דל קלוריות, הוא מהווה מקור טוב למזון משביע.
  9. אומרים שהסלק טוב גם לחידוש מחזור הדם בגוף ואף עוזר במניעת לחץ דם גבוה.

לסיכום, היתרונות של הסלק עצומים במניעה וטיפול במגוון רחב של מחלות, זהו ירק מזין ובריא וכדאי לשלב אותו בתפריט שלנו.  רק חשוב לציין כי יחסית לירקות אחרים, הסלק מכיל סוכר ברמה גבוהה יחסית.

אז כדי שתהנו מהיתרונות הבריאותיים של הסלק מצאנו סרטון קצר עם מתכון לסלט קייצי מסלק אדום חי עם תפוח עץ גרנד מתובל בדבש וחומץ תפוחים מוגש עם שקדים קלויים. נראה טעים ויפה להגשה.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

תגיות