היתרונות הבריאותיים של השום ומדריך למקלף העצלן :-)

freedigitalphotos.net | By SOMMAI

freedigitalphotos.net | By SOMMAI

השום הוא אחד המזונות הבריאים שיש.

הוא מסייע לבריאות של כמעט כל מערכת בגוף:

קוטל חיידקים וטפילים במערכת העיכול – למי שסובל מפטריות, טפילים, תולעים וכו' מומלץ לאכול 2-3 שיני שום ביום.

אנטי בקטריאלי, מנקה את מערכת הנשימה ומפחית שיעול – טוב מאוד לאכול כשחולים, זאת ממש האנטיביוטיקה של הטבע.

אל תפחדו לשלב אותו באוכל של הילדים, רוב הילדים מסתדרים עם שום מצויין.

מוריד לחץ דם, מונע הסתיידות עורקים, מוריד את רמות הכולסטרול בדם, מוריד את רמות הסוכר בדם, מגן על הכליות, על מערכת השתן ועוד ועוד…

שמן זית עם מעט שום כתוש (מחומם מעט ומסונן) הוא אחת מתרופות הסבתא היעילות ביותר כנגד דלקות אוזניים.

למי שקשה להתמודד עם הריח, נוסיף ונאמר שהריח הזה לא נעים גם ליתושים ולחרקים אחרים ולכן מי שאוכל הרבה שום נוטה פחות לסבול מעקיצות.

כדי להכניס את השום לתזונה היומיומית שלכם, אפשר להכין ממנו מטבל פשוט: לכתוש כמה שיני שום (אפשר בפומפיה קטנה) לתוך רבע כוס שמן זית ולהוסיף כף גדושה של תבלינים שאוהבים: זעתר, אורגנו מיובש, בזיליקום, כוסברה, זרעי כוסברה טחונים או כל תבלין אחר שאוהבים. את המטבל אפשר למרוח על לחם, לטבול בו פיתה, לשפוך מעל צלחת חומוס או טחינה, לערבב עם ירקות מאודים או אפויים בתנור או פשוט כסלט.

כשמתרגלים להשתמש הרבה בשום, יש מלאכה אחת מעצבנת והיא: קילוף השיניים.

בסרטון הבא תוכלו לראות איך מקלפים ראש שום שלם בכמה שניות, קלי קלות:

קילוף נעים 🙂

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: