היתרונות הבריאותיים של השומר וגם מתכון למרק שומר קטיפתי

השומר הוא ירק בעל טעם עדין של אניס. ניתן להשתמש בו בסלטים ובתבשילים. זרעי השומר משמשים כתבלין ולתרופות. הוא ידוע כיעיל לבריאות מערכת העיכול, מקור לברזל, לאשלגן, לסידן ולויטמין C.בנוסף, השומר נוגד חמצון, מרגיע לכאבי עיניים וגם תורם ליצירת חלב אם.

לפי הרפואה הסינית, ירקות חשובים מאוד בתזונה שלנו. הם מחזקים את הדם והצ'י (האנרגיה). מקור מעולה לויטמינים ולמינרלים, עשירים בסיבים תזונתיים וכן באינזימים. כל ירק על פי צבעו משפיע על אלמנט אחר. השומר שייך לירקות הלבנים ולכן תומך באלמנט המתכת. אלמנט המתכת משוייך למעי הגס והריאות ובכך טוב לבעיות נשימה ולבעיות עיכול למיניהם כמו עצירות. חבריו של השומר הם הצנון הלבן, הלפת והקולורבי.

freedigitalphotos.net | By Aleksa D

freedigitalphotos.net | By Aleksa D

 

  • נוגדי חמצון – מגנים עלינו מפני מחלות לב וכלי דם.
  • ברזל-   עוזר לתפקוד התקין של המוח ומנוע עייפות וחולשה
  • אשלגן- חיוני לפעילות תקינה של מערכות גופינו ולהפחתה של סיכון למחלות לב
  • ויטמין C-  נוגד חמצון מעולה. ויטמין זה חשוב לעור ולמוח
  • סידן- מינרל הכרחי לחוזק העצם ושומר על נימי הדם והשיניים

מתכון למרק שומר

מרכיבים:

  • 3 כפות שמן זית  
  • בצל בינוני
  • 2 מקלות סלרי 
  • שורש פטרוזיליה 
  • כרֵשה 
  • 6 יחידות שומר
  • 2 שיני שום 
  • 1/2 כפית אגוז מוסקט
  • מלח ופלפל לפי הטעם 
  • מים  

אופן ההכנה:

1. חותכים את הירקות גס

2. בסיר, מטגנים את הבצל, כרישה, סלרי ושורש פטרוזילה לכמה דקות. מוסיפים את השומר, האגוז מוסקט והשום, ומאדים לעוד כמה דקות.

3. מכסים את הירקות במים ומביאים לרתיחה. מנמימיכים לאש קטנה ומבשלים כחצי שעה. מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם

4. במוט ריסוק ידני טוחנים את המרק למרקם חלק וקטיפתי ומתקנים את התיבול.

בתאבון!

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: