היתרונות הבריאותיים של רכיבה על אופניים

בשנים האחרונות המודעות לרכיבה על אופניים הולכת וגוברת גם בדרכים עירוניות ובמרכזי הערים.  הגישה הקלה, התחזוקה הזולה, השמירה על איכות הסביבה הם רק צד אחד של היתרונות ברכיבה על אופניים.
למי שעדיין מתלבטת לגבי הטרנד, הנה כמה עובדות מעניינות על היתרונות הבריאותיים של רכיבה על אופניים (גם כאשר לא מדובר על רכיבה ספורטיבית):
  • חיזוק שרירי הגוף – הארבע ראשי, הישבן, שרירי הברכיים וכאשר האופנים מותאמים נכון, גם את היציבה ושמירה על גב זקוף.
  • רכיבה על אופניים הנעשית בעצימות נמוכה טובה למפרקים.
  • רכיבה על אופניים הינה פעילות אירובית השורפת קלוריות.
  מקור התמונה: www.freedigitalphotos.net
  • מאחר וכל הגוף מעורב בפעילות הגופנית, רכיבה על אופניים תורמת לשיפור הקואורדינציה. 
  • העוצמות השונות בהן רוכבים, רכיבה מתונה במישור ורכיבה מאומצת בעלייה – תורמות לחיזוק שרירי הלב ולסיבולת ואף מסייעת במניעת בעיות לב.
  • הרכיבה על אופניים משפיעה לטובה גם על הנפש. מחקרים הראו כי רכיבה של 20 דקות יכולה למנוע דיכאון וחרדה.
ארבעה טיפים חשובים לרכיבה על אופניים
1. על מנת למנוע שפשפות ופגיעה בריקמה העדינה בעת הרכיבה, ניתן לקנות מכנסיים מיוחדים עבים יותר שימנעו את החיכוך במושב.
2. קסדה! בכל נסיעה, גם אם בקצרה ביותר או הקרובה ביותר לבית, הקפידו לחבוש קסדה 
3. כאשר אתן הולכות לקנות אופניים, בקשו אופניים המותאמים לנשים.  פרופורציות הגוף של נשים שונות מאלו של הגברים ולכן חשוב שהאופניים יותאמו למידותיכן שלרוב קטנות יותר.
4. רוב האנשים יכולים לרכוב על אופניים, אבל אם ידועה לכן בעיה כלשהי, מוטב להתייעץ לפני כן עם רופא.
רכיבה נעימה!
מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: