היתרונות הבריאותיים של השומשום

זרעי השומשום שמוסיפים לסלט ולמאפים, מכינים מהם חלבה וטחינה ומהווים חלק עיקרי במאכלים אסייתיים רבים, אולי נראים קטנים אבל היתרונות הבריאותיים שלהם רבים.  ההיסטוריה מלמדת שכבר לפני אלפי שנים השתמשו בשומשום ברחבי העולם כבמזון מרפא ובעשורים האחרונים מחקרים מדעיים רק חיזקו את הסברה שזהו אחד המאכלים הבריאים שכדאי להוסיף לתפריט של כולנו.

להלן 10 יתרונות בריאותיים של השומשום:


1. השומשום הוא מקור מצוין למגנזיום, נחושת, ברזל, זרחן וויטמינים.

2. השומשום עשיר גם בסידן ואבץ החיוניים לנשים במיוחד במניעת בריחת סידן (אוסטאופורוזיס) ובהפחתת תסמיני התסמונת הקדם וסתית.

3. מחקר משנת 2011 הראה כי שמן השומשום משפר את האפקטיביות של תרופות לטיפול בחולי סוכרת סוג 2.

4. מחקר שנעשה באוניברסיטת ייל הראה כי השומשום מוריד את לחץ הדם 

5. השומשום עשיר בפיטוסטרולים  המפחיתים את רמות הכולסטרול הרע בדם.

6. בשומשום יש חומרים נוגדי חימצון המעכבים את תהליך ההזדקנות ומחזקים את המערכת החיסונית.

7. נמצא כי השומשום מעכב התפשטות של תאים סרטניים במקרים כמו סרטן השד, סרטן הדם, הריאות והלבלב.

8. זרעי השומשום מהווים מקור לחלבונים באיכות טובה החיוניים לגדילה לכן הם טובים לילדים.

9. בשמן המופק מהשומשום משתמשים גם בתעשיית הטיפוח ולטיפול בכוויות.

10. מחקרים הראו כי שמן השומשום יעיל לבריאות השיניים, מונע את הצטברות הפלאק ומקל על דלקות חניכיים.

הדרך הטובה ביותר ליהנות מהיתרונות הרבים של השומשום היא פשוט לשלב את השומשום בחלק מהארוחות שלנו. את השומשום מומלץ לאחסן בכלי אטום, כך הוא נשמר טוב לכמה חודשים.

ניתן למשל להכין בקלות חטיפי שומשום פריכים ובריאים, הנה סרטון שמסביר איך להכין:

 אפשר גם לתבל את הסלט עם כף שומשום או לבזוק מעל ירקות מאודים כגון שעועית ירוקה או ברוקולי עם שום ולהוסיף מיץ לימון או סויה.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: