לקראת יום כיפור: המלצות איך לעבור את הצום בשלום

 freedigitalphotos.net | By adamr


freedigitalphotos.net | By adamr

כהרגלנו כל חג מלווה בארוחות ומאכלים רבים. אפילו צום יום הכיפורים, שמהותו היא ניקוי והיטהרות, מלווה בארוחה מסורתית כבדה וטעימה, אבל לא בהכרח בריאה.

לפניכם המלצות שיעזרו לעבור את הצום בשלום:

לפני הצום:

  1. שתיה מוגברת של מים כ- 24 שעות לפני תחילת הצום. להימנע מקפה ואלכוהול, שגורמים לאיבוד נוזלים.
  2. לא להגיע רעבים מאוד לארוחה המפסקת. לאכול רגיל במשך היום ולאכול ארוחה רגילה לפני הצום, לא גדולה במיוחד.
  3. לאכול מנות עשירות באבות המזון ובצורה בריאה. מנות שיכילו קטניות ואגוזים, טחינה, עלים ירוקים, דגנים מלאים כמו: אורז מלא, קינואה, כוסמת. כל אלו מתפרקים לאט וגורמים לתחושת שובע.
  4. הימנעו מכמויות גדולות וארוחה כבדה מידי, כדי שהגוף לא יזדקק לאנרגיה רבה לעיכול וכדי שהעיכול יהיה טוב ויעיל.
  5. הימנעו מדברי מתיקה. הם רק יגרמו לעייפות ולתחושת רעב מהירה יותר.
  6. השתמשו במעט תבלינים ואל תרבו במלח כדי לא ליצור תחושת צמא.

לאחר הצום:

  1. תנו לגוף להתאושש בהדרגה. התחילו בשתיית מים לא קרים או תה צמחים: לימונית, לואיזה, מליסה.
  2. אפשר לאכול פרי, למשל תפוח בדבש, או שייק פירות קטן. לחילופין, שניים-שלושה תמרים עם חופן אגוזים.
  3. כעבור שעה לאכול ארוחה קלה: סלט עלים ירוקים עם טחינה מעל, סלק בכל צורה (טרי או מבושל), קינואה עם חמוציות או קציצות עדשים.
  4. המשיכו לשתות המון מים ותה צמחים להחזרת הנוזלים לגוף.

צום קל וגמר חתימה טובה!

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: