לקראת יום כיפור: המלצות איך לעבור את הצום בשלום

 freedigitalphotos.net | By adamr


freedigitalphotos.net | By adamr

כהרגלנו כל חג מלווה בארוחות ומאכלים רבים. אפילו צום יום הכיפורים, שמהותו היא ניקוי והיטהרות, מלווה בארוחה מסורתית כבדה וטעימה, אבל לא בהכרח בריאה. כדי לאפשר פנאי של הרוח ביום הזה, יש לעזור לגוף להתרומם מעל הקשיים, כי כשאנו עוסקים בפיזי, החלקים הרוחניים שלנו פחות זמינים.

לכן הכנו לכם כמה המלצות איך להתכונן לצום ומה לאכול לאחריו, על מנת לא להכביד על הגוף יותר מדי ולעבור את הצום בשלום:

לפני הצום:

  1. שתו כמות מוגברת של מים כ- 24 שעות לפני תחילת הצום ובעיקר במהלך היום שלפני הצום. הימנעו מקפה ואלכוהול, שגורמים לאיבוד נוזלים. לא כדאי לשתות המון מיד לאחר הארוחה המפסקת, כי זה מפריע לעיכול ועלול לגרום לכם לכבדות. אפשר לשתות כוס או שתיים כחצי שעה לפני הארוחה, ולסיים את הארוחה כשעה לפני תחילת הצום, ואז מיד לפני תחילת הצום לשתות עוד כוס או שתיים של מים.
  2. אל תגיעו רעבים מאוד לארוחה המפסקת. איכלו רגיל במשך היום וארוחה רגילה לפני הצום, לא גדולה במיוחד.
  3. ביום ובארוחה עצמה אכלו מנות עשירות באבות המזון ובצורה בריאה. מנות שיכילו קטניות ואגוזים, טחינה, עלים ירוקים, דגנים מלאים כמו: אורז מלא, קינואה, כוסמת. כל אלו מתפרקים לאט וגורמים לתחושת שובע.
  4. הימנעו מכמויות גדולות וארוחה כבדה מידי, כדי שהגוף לא יזדקק לאנרגיה רבה לעיכול וכדי שהעיכול יהיה טוב ויעיל. מרק ירקות עשיר ומתובל בעדינות ובתוכו עדשים וקינואה יכול להיות ארוחה שלמה ומספקת לגמרי.
  5. הימנעו מדברי מתיקה. הם רק יגרמו לעייפות ולתחושת רעב מהירה יותר.
  6. השתמשו במעט תבלינים ואל תרבו במלח כדי לא ליצור תחושת צמא.

לאחר הצום:

  1. תנו לגוף להתאושש בהדרגה. התחילו בשתיית מים לא קרים או תה צמחים: לימונית, לואיזה, מליסה.
  2. אפשר לאכול פרי, למשל תפוח בדבש, או שייק פירות קטן. לחילופין, שניים-שלושה תמרים עם חופן אגוזים. גם עוגה קטנה ובריאה תיתן לכם אנרגיה זמינה.
  3. כעבור שעה לאכול ארוחה קלה: סלט עלים ירוקים עם טחינה מעל, סלק בכל צורה (טרי או מבושל), קינואה עם חמוציות או קציצות עדשים.
  4. המשיכו לשתות המון מים ותה צמחים להחזרת הנוזלים לגוף.

צום קל וגמר חתימה טובה!

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: