המלצות תזונה להקלה על תופעות גיל המעבר

freedigitalphotos.net | By stockimages

freedigitalphotos.net | By stockimages

גיל המעבר מהלך אימים על לא מעט נשים. זוהי תקופה של שינויים הורמונליים גדולים בגוף, שמפחית לאט לאט את הפרשת הורמוני הפריון: האסטרוגן והפרוגסטרון. התוצאה אינה רק הפסקת המחזור החודשי, אלא שורה שלמה של תופעות נלוות: גלי החום המפורסמים, שינויים במצבי הרוח, כאבי מפרקים, גידים ושרירים, יובש בעור ובנרתיק, סחרחורות ועילפון, נשירת שיער, חוסר נוחות במערכת העיכול, דפיקות לב מהירות, חרדות, עייפות, דכאון ועוד ועוד…

ההורמונים הנשיים מגינים על גוף האישה מפני מחלות רבות, וכשרמתם יורדת, האישה פגיעה יותר ונוטה יותר למחלות לב וכלי דם, מחלות של מערכת העצבים, בריחת סידן, סוכרת, עליה בשומני הדם, קרישת יתר ועוד.

מסתבר שלמזון יכולה להיות השפעה דרמטית על תופעות אלה.

כתבה שהתפרסמה ב Ynet מספרת על היתרונות של התזונה הטבעונית להקלת תופעות גיל המעבר בנשים.

תזונה טבעונית תורמת להורדת רמות הכולסטרול בדם והורדת לחץ הדם.
הסיבה טמונה ברמות השומן הרווי הנמוכות, שכן במזון מן הצומח אין כמעט שומן רווי.
כמו כן, התזונה הטבעונית, בצורתה הבריאה כמובן, מתבססת על דגנים מלאים, קטניות ושפע של ירקות.
כל אלה מכילים כמויות גדולות של סיבים ונוגדי חמצון, שמסייעים הן בהפחתת רמות הכולסטרול בדם והן במניעת חמצון שומני הדם.

למי שדואגת לסידן – הוא נמצא בשפע בכרוב, רוקט, ברוקולי, במיה, קטניות ועוד. למעשה, צריכה מוגברת של מוצרי חלב עלולה לגרום לבריחת סידן! מי שנמנע מאכילת מוצרי חלב לא זקוק לכמות יומית גבוהה, כזו המומלצת לכלל האוכלוסיה (כ-1200 מ"ג ליום), ויכול להסתפק בכ-500 מ"ג ליום בלבד. פירות, ירקות ואגוזים מכילים גם רכיבים נוספים ששומרים על צפיפות העצם: ויטמין K, ויטמין C, מגנזיום ואשלגן.

רכיב תזונתי חשוב נוסף הוא הסויה. בארצות אסיה, בהן אוכלים מוצרי סויה, נשים סובלות פחות מגלי חום, וגם מסוגי הסרטן ה"נשיים" – בעיקר סרטן השד. הסויה מכילה חומרים דמויי אסטרוגן, שממתנים את תגובת הגוף למחסור באסטרוגן.

לסיכום: תזונה טבעונית מאוזנת יכולה להביא הקלה גדולה לסובלות מתופעות גיל המעבר. חשוב להקפיד על תזונה בריאה ומלאה, הכוללת דגנים מלאים, קטניות, שומנים בריאים (זית, אבוקדו), אגוזים, גרעינים, פירות וירקות. אף פעם לא מאוחר להתחיל: גם אם לא היית טבעונית מימיך את עדיין יכולה לעשות שינויים בתזונה ולהרגיש הרבה הרבה יותר טוב.

לקריאת הכתבה המלאה ב Ynet.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: