התמודדות עם כאבים כרוניים

כולנו מתמודדים מידי פעם עם כאב כזה או אחר, אבל בדרך כלל אנחנו יודעים שהכאב יעבור ונרגיש טוב יותר בחלוף הזמן. הקושי גדול יותר כשהכאב הוא כרוני, לא מרפה ומשבש את שגרת החיים במשך תקופות ארוכות.

מי שסובל ממצב זה צריך קודם כל לדעת שהוא לא לבד: מחקרים מראים שכאבים כאלה שכיחים אצל כשליש מהאוכלוסייה שנמצאת מעל גיל 18. החדשות הטובות הן שבמהלך השנים פותחו שיטות רבות לניהול הכאב והפחתתו למינימום ובמקרים מסוימים ניתן אפילו לפתור את המצב לתמיד. מעבר לפתרונות השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית, ישנם טיפולים אלטרנטיביים וכן שיטות מחשבתיות ופסיכולוגיות להתמודדות עם כאב. על קצה המזלג, הנה כמה מהן:

ID-100202690שיטות מחשבתיות ופסיכולוגיות – להרגיע את הגוף והנפש

לכל כאב באשר הוא יש מרכיבים גופניים אך גם מרכיבים נפשיים. אנשים רבים מגלים שכאשר דעתם מוסחת בפעילות נעימה הם מסוגלים לשכוח מהכאב וממש להפסיק לחוש אותו, ולהיפך – לעיתים קרובות כאשר אנשים נמצאים במצבי לחץ קשים הכאבים מחמירים. הקשר ההדוק הזה, בין הגוף לנפש מאפשר שימוש בשיטות פסיכולוגיות ומחשבתיות להפחתה וניהול של כאבים: בין היתר קיימות שיטות של הרפייה ונשימות, שימוש בדמיון מודרך וחשיבה חיובית, הסחות דעת מתוזמנות, היפנוזה, EFT, התמקדות בכאב כדרך להעלמתו, מדיטציות מודרכות ועוד שורה ארוכה של אפשרויות. בדרך כלל לא מדובר בתרופת פלא שמשפיעה מיד, אך עם תרגול נכון השיטות הללו יכולות לחולל שינוי בחייהם של רבים.

רפואה אלטרנטיבית

הרפואה המשלימה והאלטרנטיבית מעניקה גם היא אפשרויות רבות להתמודדות עם כאב, כאשר חלק גדול מהשיטות הללו לא מסתפקות רק בטיפול בכאב אלא גם באבחון הגורמים וטיפול בהם. בין היתר ניתן למנות שיטות כמו דיקור סיני, רפלקסולוגיה, עיסוי, צמחי מרפא, ועוד. חשוב לציין שיש שיטות אלטרנטיביות שמותאמות לסוגים מסויימים של כאב, לדוגמא שיטת אלכסנדר שמתאימה לכאבי גב וצוואר, שיטת אביבה שיכולה לסייע בכאבי מחזור, וכן הלאה.

שינוי בתזונה ובאורח החיים

עוד אפשרות שיכולה לעזור בהפחתת כאבים היא שינוי אורח החיים והתזונה. ישנם מזונות שמקשים על הגוף להתמודד עם בעיות (כמו סוכר לבן) ולעומתם יש מזונות שמומלצים מאוד ויכולים בטווח הרחוק להקל על התמודדות הגוף עם בעיות וכאבים. לכל בעיה יש בדרך כלל המלצות ספציפיות, כך שכדאי להתייעץ עם אנשים שמבינים בתחום. שינויים נוספים כמו עשיית ספורט, פיתוח תחביב וכדומה יכולים גם הם להשפיע לטובה על התחושה הכללית וזוהי אפשרות נוספת שכדאי לקחת בחשבון.

לסיכום, אין ספק שיש לא מעט דרכים להתמודדות עם כאבים כרוניים, וכאן הכדור עובר לידיים שלכם. גם אם נראה לכם שהתמודדות יסודית עם כאבים דורשת השקעה רבה ואולי בכלל עדיף לקחת משככי כאבים ולנוח, לעיתים קרובות שווה לנסות ולמצוא דרכים אחרות לטפל בנושא – התוצאות יכולות לשרת אתכם שנים רבות ולהעניק לכם איכות חיים טובה יותר.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: