האם אנחנו מכורים לסוכר?

האם כאשר את לא מקבלת את מנת הסוכר היומית שלך את נעשית עצבנית? האם אינך מצליחה להפחית את כמויות הסוכר?
כל אחת ואחד מאיתנו ניסה בשלב מסויים להפחית בכמויות הסוכר ולרובנו זאת הייתה משימה לא פשוטה בכלל.  עובדה זאת כלל אינה מפתיעה, בייחוד לאחר שידוע הנתון הבא: צריכת הסוכר בעולם ב 50 השנים האחרונות גדלה פי 3.
מדענים מסכימים – הסוכר ממכר ואף רעיל.
צריכה מוגזמת של סוכרים באופן קבוע במהלך היום עלולה לגרום לשלל בעיות כגון:
  • השמנת יתר
  • סרטן
  • מחלות לב
  • היחלשות המערכת החיסונית
  • בעיות הורמונליות
  • עייפות ואף חרדה ודיכאון.
מקור התמונה: Suat Eman
בתוכנית התחקירים הותיקה "60 דקות" פורסמה כתבה מעניינת שכותרתה "האם סוכר רעיל".
הנה כמה טיפים לצמצום בצריכת כמויות הסוכר שכדאי לנסות:
  • צמצמו בצריכת אלכוהול וקפאין – מעבר לכך שמשקאות אלכוהולים רבים מכילים כמויות עצומות של סוכרים, ההשפעה שיש לקפאין ולאלכוהול הינה העלאת לחץ הדם שגורם לנו לחוש חשק עז למתוקים.
  • הקפידו לאכול שלוש ארוחות מסודרות ובריאות במהלך היום כמובן כולל ארוחת הבוקר, כאשר מקפידים על כך שומרים על רמת הסוכרים בדם במצב מאוזן.
  • הפחיתו בהדרגתיות את כמות הסוכר, הצורך בטעם המתוק הוא עניין של הרגל, לכן אם אתן רגילות לשתות את התה שלכן עם 2 כפיות סוכר, התחילו להוסיף רק כפית וחצי.  כעבור תקופה מסויימת תרגישו ש 2 כפיות סוכר הן פשוט יותר מדי.
  • תוכנית גמילה מסוכרים – מאחר והתמכרות לסוכרים הינה התמכרות לכל דבר והנזקים שלה עצומים, בשנים האחרונות ישנם מכונים המציעים תוכנית לגמילה מסוכרים.
מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים:

תגיות