חזרה ללימודים: 10 טיפים לתזונה נכונה

photo by Pexels.com

לאחר חודשיים של החופש הגדול, הילדים חוזרים ללימודים.
בהרבה בתים גם התזונה הנכונה יצאה לחופש גדול ולכן החזרה ללימודים היא הזדמנות טובה להחזיר את הרגלי האכילה במהלך יום הלימודים.

ילדים רבים בגילאים צעירים נוהגים לדלג על ארוחות או להשתעמם מהר מהסנדוויצ'ים הקבועים. לנו ההורים לא תמיד יש אפשרות לוודא שהם אוכלים טוב.

למרות הקושי, חשוב לזכור שתזונה לא נכונה בילדות עלולה לגרום לסוכרת ולעודף משקל. הילדים שלנו חשופים לכמויות גדולות של מזון מעובד, עמוס בסוכר, מלח ושמן מזוקק. הרגלי חיים בריאים שנטמעו בילדות ילוו אותם כל חייהם וזאת האחריות שלנו לדאוג להם למזון טעים, בריא ומזין.

ריכזנו עבורכן 10 טיפים שימושיים לתזונה נכונה לקראת החזרה ללימודים:

1. ילדים, אפילו יותר ממבוגרים, אוכלים עם העיניים. הקפידו שהמראה של הכריכים יהיה "מפתה", זה חשוב מאוד על מנת שיאכלו אותם. כך גם לגבי פירות. אפשר לחתוך להם פירות בצורות מעניינות, שיהיה להם יותר נחמד לאכול אותם.

2. נסו להרגיל את הילד שלא לדלג על ארוחת הבוקר, מחקרים הראו כי ילדים שאוכלים ארוחת בוקר מתרכזים טוב יותר בלימודים, פחות רעבים במהלך היום ואף פחות מאחרים.

3. הימנעו מקורנפלקס עם חלב, שוקו או חטיף מתוק לארוחת הבוקר. אלה גורמים לעליה מהירה של רמות הסוכר ולאחר מכן לעייפות ולחוסר ריכוז. הכינו לילדים כריך עם ממרח וירקות, פירות חתוכים, לחמניה קטנה עם טחינה, או מעט גרנולה ביתית עם יוגורט. אפילו חופן אגוזים ופרי יהיה ארוחת בוקר טובה ומזינה.

4. נסו להרגיל את הילד שלא לאכול יותר מדי פחמימות, במקום חלק מהן ניתן להוסיף ירקות.

5. כמה רעיונות לממרחים בריאים לכריכים: אבוקדו (פרוסות או ממרח טעים), חמאת בוטנים טבעית (ללא סוכר, שמן צמחי ומלח), חומוס ביתי או ממרח שעועית אדומה, מטבל שמן זית, גבינת שקדים ביתית.
אם הילד מאוד רוצה משהו מתוק, נסו ללכת על שילוב בריא של טחינה משומשום מלא עם דבש או סילאן, ממרח חרובים בטעם שוקולד, חמאת בוטנים וריבה ללא תוספת סוכר או טחינה גולמית עם פרוסות בננה.

6. נסו להימנע כמה שיותר מלתת לילדים מזון מעובד, מלח, סוכר ושומן צמחי.

7. לא רק סנדויצ'ים: יש עוד הרבה אופציות לארוחות כיפיות לבית הספר. לדוגמה: קרקרים ביתיים ולצדם קופסה עם ממרח או מטבל וירקות, אצות במילוי טחינה וירקות, טורטיות במילויים שונים שהילד אוהב, חתוכות לפרוסות וארוזות בקופסה, פסטה מקמח מלא או מאורז עם שמן זית וירקות קלויים, אורז מוקפץ עם ירקות, פלאפל ביתיקציצות עדשים וירקות, פשטידות שהילד אוהב ועוד ועוד… הפעילו את הדמיון וצאו מהקופסה,  והכי חשוב – ערבו את הילדים בהכנת הארוחה, נסו להבין מהם מה הם אוהבים ומוכנים לאכול ומה לא.

8. נסו לגוון כמה שיותר, אף אחד לא אוהב לאכול אותו דבר כל יום. כך הם גם יקבלו את הערכים התזונתיים החיוניים להם ממקורות מזון שונים.

9. דאגו לצייד את הילדים במים ולהנחות אותם לשתות גם כשהם במזגן ולא מרגישים צמאים.

10. אל תמנעו לגמרי מהילדים את ההנאה שבגלידה או משקה ממותק, מדי פעם אפשר לשלב בארוחה בריאה גם משהו שהילד אוהב, למשל חטיף אנרגיה ביתי.

בהצלחה!

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: