חיסונים מהטבע – כך תחסנו את גופכם באמצעות תזונה נכונה

freedigitalphotos.net | By BrianHolm

freedigitalphotos.net | By BrianHolm

החום והלחות של הקיץ מביאים איתם סיכון מוגבר לוירוסים וזיהומים שונים, בעיקר כאלה הקשורים למערכת העיכול, כלומר: שלשולים והקאות.

כדי למנוע היווצרות חיידקים במזון יש להקפיד קודם כל על קירור. אם בישלתם, חשוב לשים לב מתי התבשיל כבר הצטנן מספיק ולהכניס אותו למקרר.
גם אם מכינים כריכים או לוקחים אוכל מוכן לעבודה או ליום סידורים, חשוב להקפיד שאוכל מבושל לא יישאר זמן רב מחוץ למקרר.
ממרחים שאינם מכילים חומרים משמרים, כגון: חומוס ביתי, עדיף לא לשים בכריך שיאכל רק בעוד מספר שעות, כי הסיכון להתפתחות חיידקים בזמן הזה גדול.

באמצעות כמה רכיבים תזונתיים פשוטים אתם יכולים לחזק את מערכת החיסון ולהקטין את הסיכון להידבק במחלות ובוירוסים השונים, ועל הדרך גם לשפר את בריאותכם הכללית. אז לפני שאתם מסתערים על ארון התרופות, עצרו רגע ובחנו איך תוכלו לשלב את החיסונים הטבעיים הללו בחיי היום יום שלכם:

ירקות ופירות בחמישה צבעים – ירקות ופירות טריים עשירים בנוגדי חימצון ובויטמינים רבים שיכולים לסייע לגוף להדוף מחלות ווירוסים, לכן כדאי מאוד להגביר ולגוון את הצריכה שלהם ככל האפשר. סלטים, כריכים, ירקות מוקפצים ומרקים קלילים מתאימים מאוד לקיץ ואינם מכבידים.
בנוסף, אל תוותרו על אכילה של ירקות מבושלים במרק או תבשיל טוב, שכן בישול מעניק לירקות יתרונות נוספים על אלה שקיימים בירקות הטריים. דוגמא בולטת לכך היא העגבניה, שבישול שלה מגביר את עוצמת פעילותו של הליקופן (נוגד חמצון חשוב), וזו רק עוד סיבה טובה לתבל את הקיץ במרקי ירקות משובחים. אפשר לתבל את המרק בתבלינים מקררים יותר, כגון: נענע או מיורן.

שיני שום טריות – רבים סולדים מהן בגלל הריח החזק, אבל מסתבר שהשום הטרי מצויין למערכת החיסון וגם קוטל פטריות, טפילים וחיידקים במערכת העיכול ולכן כדאי לנסות לשלב גם אותו בתפריט היומי. אמנם כדי ליהנות מהיתרונות שהוא מציע צריך לחתוך או למעוך אותו וכך לשחרר את החומרים הפעילים שהוא מכיל, אך לאחר מכן ניתן לשלב אותו בסלט או בממרח וכך להתמודד עם הטעם והריח החזקים.

תבלינים אנטי דלקתיים – רבים מאיתנו משתמשים בהם במטבח כמעט מידי יום, אבל לא כולם מכירים את השפעתם של התבלינים האנטי דלקתיים, כמו כורכום, פלפל שחור, ג'ינג'ר, קינמון, שום טרי ומיובש, בזיליקום, רוזמרין ועוד. כדאי להגביר גם את השימוש בהם, מחלקם ניתן להכין משקאות קרים (למשל לימונדה עם ג'ינג'ר) ובמקרים רבים אפשר לשלב אותם בקינוחים בריאים וקלילים, כמו לדוגמא אגסים מבושלים ביין וקינמון.

אגוזים ושקדים לא קלויים – אגוזים ושקדים לא קלויים מכילים כמויות גדולות מאוד של אבץ, מינרל חיוני ביותר לתפקודה התקין של מערכת החיסון ולכן צריכה שלהם יכולה לסייע לחזק אותה. הם מצויינים כתוספת לסלטים ותבשילים.

חליטות צמחים – שתייה של חליטת תה צמחים מסייעת לחיזוק המערכת החיסונית ולמלחמה בכאבים, וירוסים ודלקות אם וכאשר הן מופיעות. בין חליטות התה היעילות ניתן למצוא את תה האכניצאה, הקורנית, האסטרגלוס, המרווה, הקמומיל ועוד. כדאי לשתות את החליטות חמות או פושרות, ולא קרות, כי שתיה קרה עלולה להחריף את השלשול.

לא רק תזונה נכונה – אמצו גם אורח חיים בריא

מעבר לחיסונים הטבעיים אותם ציינו, גם הקפדה על אורח חיים בריא יכולה לסייע לחיזוק מערכת החיסון. הקפידו ללכת לישון בזמן, וותרו על הרגלים מזיקים כמו צריכת סוכר ועישון, בצעו פעילות גופנית באופן סדיר והשתדלו להימנע ממתח ככל האפשר. כמובן שגם הקפדה על היגיינה, שטיפת ידיים ואוורור החדר בו אתם נמצאים יכולה לעזור לכם להימנע ממחלות שונות ולא פחות מכך גם חשיבה חיובית ואופטימיות, שיכולות למנוע מכם מצבי סטרס, הפוגע במערכת החיסונית.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: