7 טיפים למניעת אי סדירות במערכת העיכול

freedigitalphotos.net | By Ohmega1982

freedigitalphotos.net | By Ohmega1982

אמנם זהו לא נושא שיחה פופולארי במיוחד, אך נשים רבות סובלות מתופעת העצירות שפוגעת בשגרת חייהן. מאחר ואנחנו לא מרבות לדבר על כך ומשאירות את הבעיה בינינו לבין עצמנו, אנחנו לא נתקלות בפתרונות הנכונים ובעצם לא יודעות כיצד ניתן למנוע את הבעיה בקלות ולשמור על שגרת יציאות סדירה. במאמר הבא נעניק לכן טיפים שיסייעו לכן למנוע אחת ולתמיד את התופעה:

1. אכלו ארוחות מסודרות

כמובן שלתזונה יש חלק מאוד משמעותי בפעילות מערכת העיכול שלנו ולכן פעמים רבות היא זו שדנה אותנו לבעיית העצירות. לכן, קודם כל חשוב להקפיד על סדר יום המורכב מכמה ארוחות קבועות, בריאות ומסודרות, בלי לוותר על ארוחת הבוקר או על ארוחות ביניים קטנות ביניהן.

2. תזונה שממריצה את המעיים

מעבר להקפדה על ארוחות מסודרות, חשוב לצרוך את המזונות הנכונים: כדי להמריץ את פעילות המעיים ולאפשר יציאות סדירות יש להקפיד על אכילה מרובה של סיבים תזונתיים המצויים בפירות ובירקות, בסויה ובדגנים מלאים (העדיפו לחם מלא על פני לחם לבן). מזונות נוספים שמסייעים למערכת העיכול הם סלק ומיץ עגבניות, שזיפים מיובשים וכן מאכלים פרוביוטיים שניתן להכין לבד בבית בקלות – קראי כאן בכתבה.

3. פעילות גופנית

פעילות גופנית מחזקת את שרירי מערכת העיכול ולכן היא יכולה למנוע עצירות ולגרום לנו לחוש טוב יותר. די בפעילות גופנית מינימאלית כמו למשל הליכה יומיומית כדי להרגיש בשיפור משמעותי ובמהרה.

4. אסור להתאפק!

חשוב לפנות לפחות כמה דקות ביום לצורך הליכה מסודרת לשירותים וכדאי להקדיש לכך זמן קבוע בכל יום, רצוי לאחר ארוחת הבוקר. פעמים רבות הגוף שלנו נכנס ל"לופ" של עצירות כשאנו מתאפקות ולא הולכות לשירותים באופן סדיר וקבוע.

5. מים, מים ועוד קצת מים

כדי למנוע עצירות, ההמלצה היא לצרוך כל יום בין 10 – 12 כוסות מים ליום, שאמורות לווסת את היציאות. בד בבד, כדאי להימנע עד כמה שאפשר ממשקאות ממותקים או משתיית קפה, שוקו או תה שמכיל קפאין, מאחר והם גורמים לאיבוד נוזלים וכך עלולים להחריף את הבעיה.

6. מערכת העיכול מעכלת גם את החיים שלנו

לעיתים ניתן לבדוק מבחינה רגשית האם ישנם דברים שעוצרים אותנו, כמו פחד או רגשות חסומים שלא מאפשרים לנו לעכל. מערכת העיכול מעכלת גם את החיים שלנו. לפעמים פתרון רגשי בתחום מסויים בחיים כמו מקרה לא פתור עם בן זוג, קושי עם אחד מילדנו, סוד שאנו שומרות זמן או כל דבר שעוצר אותנו מלהיות מי שאנו ומשפיע על קצב חיינו וחוסם אותנו. ישנם טיפולים טובים ויעילים ברפואה משלימה כמו פרחי באך או תטא הילינג למציאת מקור הבעיה והחסימה ולפעמים גם פסיכולוג טוב יכול לעשות את העבודה.

7. בדיקה של מערכת העיכול

העצירות היא תופעה נפוצה למדי ולרוב אינה מעידה על בעיה קשה או מסוכנת, אבל עצירות מתמשכת שלא עוברת למרות שינוי בהרגלים היא תופעה שדורשת בירור. ישנן בדיקות שנערכות במסגרת קופות החולים וגם לרפואה המשלימה יש פתרונות טובים לעצירות ולהפרעות אחרות במערכת העיכול.

בדיקה מקיפה של מערכת העיכול ושל כל שאר מערכות הגוף תיתן לך תמונה מלאה ומדוייקת של המקור לחוסר האיזון ולהפרעות העיכול – קראי על כך עוד כאן.

לסיכום, בעיית העצירות היא בהחלט לא נעימה אך נשלטת. אם נבחן את סדר היום שלנו, המצב הנפשי שלנו ואת הרגלי האכילה, לבטח נמצא הרגלים אותם יש לשנות כדי לאפשר לגוף להתרוקן בצורה נכונה ונטולת קשיים ולחזור לשגרת חיים בריאה.

בהצלחה!

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: