טיפים לממהרים – איך להספיק להכין ארוחות ביתיות בזמן קצר

freedigitalphotos.net | By marin

freedigitalphotos.net | By marin

לבישול הביתי יש יתרונות רבים: האוכל בריא יותר, איכותי יותר, משמין פחות וכמובן הרבה פחות יקר.
החסרון הגדול הוא כמובן הזמן אותו אנו נאלצים לבלות במטבח.
במיוחד עבור מי שאין לו זמן לבשל, אספנו  טיפים וקיצורי דרך שיחסכו לכם הרבה זמן במטבח, כך שתוכלו להכין ארוחות בריאות בצ'יק צ'ק.

  1. תכנון שבועי – אפשר אפילו להכין טבלה שבועית ולתלות על המקרר, ובה רשום מה אוכלים בכל יום. כך קל יותר לתכנן את הקניה השבועית שתכיל את כל המצרכים הדרושים.

  2. מזווה מצויד – דאגו שהמזווה שלכם יכיל את כל המוצרים היבשים שמשתמשים בהם בשוטף: שמנים טובים, קמחים מלאים מכל הסוגים, קטניות ודגנים יבשים, טחינה, רוטב סויה, חומץ וכו'. כאשר אתם פותחים אריזה של מוצר כלשהו, הוסיפו אותו מיד לרשימת הקניות השבועית, וכך תשמרו על המזווה מצויד ולא יחסר לכם כלום.

  3. תבלינים – הקפידו לחדש את מלאי התבלינים ולרענן אותו. תבלינים יכולים לגוון כל תבשיל ולמנוע שעמום מהאוכל.

  4. מלאו את המקפיא – כשאתם מבשלים, בשלו כמות גדולה יותר ממה שאתם אוכלים. את מה שלא אוכלים אפשר להקפיא במנות מדודות, לשימוש בימים בהם אין זמן לבשל. כדאי לרשום על כל קופסה מה היא מכילה ואת התאריך, כדי שתדעו לעקוב אחרי המלאי שלכם.

  5. עשו סדר במטבח – כך תדעו בדיוק מה יש לכם והיכן הוא נמצא, ולא תבזבזו זמן מיותר על חיפושים. תוכלו לקנות לכם את מה שחסר, ולמחוק מרשימת הקניות את שקית האורז שמצאתם מתחבאת באחורי המדף…
    כלי בישול או מכשירי חשמל שמשמשים אתכם באופן תדיר יותר – צריכים להיות זמינים לשימוש ולא תחובים בעומק הארון.

  6. השקיעו בסכין טובה – סכין אחת או שתיים טובות מקצרות את זמן החיתוך באופן משמעותי. כשמבשלים בכמות גדולה או לכל השבוע – זה יכול להיות הבדל גדול.

  7. ארוחה בסיר אחד – יש הרבה מתכונים טובים שמכילים את כל אבות המזון בסיר אחד: מג'דרה, שקשוקה, קציצות למיניהן ועוד – רק צריך להוסיף סלט ויש לכם ארוחה מלאה.

  8. שטפו כל כלי מיד לאחר השימוש – מאוד מעייף למצוא בסוף הבישולים כיור מלא כלים. יש הרבה כלים כמו קערות גדולות, שבמקום לזרוק לכיור אפשר פשוט לשטוף בזריזות תוך כדי עבודה. כמעט לא תרגישו בזמן הבישול, אבל בסופו תמצאו כיור עם הרבה פחות כלים.

זכרו: תכנון וארגון מראש הם המפתח. בישול בריא הוא פחות ספונטני, אך ברגע שהמזווה מצויד ומאורגן ובמקרר יש שפע של ירקות, תוכלו להכין ארוחות מהירות ומגוונות בזמן קצר.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: