היתרונות הבריאותיים של הקינואה – במיוחד לנשים וגם מתכונים טעימים

00096
מקורה של הקינואה כבר לפני כ 5000 שנה באיזור הרי האנדים שבדרום אמריקה. למרות שרובנו נוטים לחשוב כי מדובר בסוג של דגן, למעשה הקינואה היא סוג של צמח ושייכת למשפחת הסלקיים (כגון תרד וסלק). הקינואה ידועה בערכה התזונתי הגבוה ובכך שאינה מכילה גלוטן ולכן יכולה גם להתאים לבעלי רגישות.

הכתבה מגלה לנו כי בנוסף ליתרונות הבריאותיים הידועים לכולנו כמו חלבון איכותי, חומצות אמינו, סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים, דלת קלוריות וכו') הקינואה גם מסייעת לנשים בהגנה מפני סרטן השד,  תורמת לנשים לאחר הפסקת הוסת –  עשירה בברזל ולכן מגנה גם מפני מחלות לב ומפחיתה באופן משמעותי את הסיכוי ללקות בהתקף לב

איך מבשלים קינואה?

בדיחה ידועה אומרת שכדי להכין קינואה טעימה יש לזרוק את הקינואה לפח ולהזמין פיצה 🙂
אבל האמת שהקינואה מאוד גמישה ומקבלת כל טעם באהבה.

אפשר לבשל אותה כמו אורז – טיגון קצר עם מעט שמן זית ולאחר מכן בישול על אש קטנה עם מים ביחס של 1.5 כוסות מים על כל כוס קינואה למשך כ-20 דקות.

אפשר גם לבשל אותה כמו פסטה – בהרבה מי מלח רותחים, עד שיוצא לה "זנב" לבן קטן והיא מקבלת צבע צהבהב שקוף. לאחר מכן מסננים ואז אפשר להשתמש בה לכל מתכון.

אנחנו ממליצים על תבשיל קינואה וחומוס מהיר ורב שימושי או על סלט קינואה, סלק וסלרי, שניהם מתאימים לימי הסתיו והחורף וטעימים מאוד לכל ארוחה.

מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: