אילו ירקות טובים למניעת מחלות?

אין מקור טוב יותר לויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים מאשר אכילת ירקות טריים.  אחד היתרונות הגדולים שבאכילת ירקות מבלבד הערכים התזונתיים הוא שהם דלים בקלוריות וניתן לאכול מהם כמה שרק רוצים.   
כתבה שנכתבה על ידי סיגלית פז, דיאטנית קלינית ה ב YNET מסבירה מהם הירקות הטובים למניעת מחלות.  לכל ירק צבע שונה ולכל צבע תכונות המחזקות את הגוף ומונעות מחלות. למשל: 

  • ירקות כתומים – שומרים על העור ועל המערכת החיסונית 
  • ירקות אדומים – מפחיתים סיכון למחלות לב ומפחיתים את הסיכון לחלות בסרטן.
  • ירקות ירוקים – שומרים על העיניים, מפחיתים מחלות לב וסרטן.
  • ירקות לבנים – מחזקים את המערכת החיסונית, מפחיתים כולסטרול ואת הסיכון לסוכרת.
  • ירקות סגולים – שומרים על תפקודי המוח ומגנים מפני טרשת עורקים.

הכותבת מציינת כי הדרך הטובה ביותר לקבל את הויטמינים היא באמצעות אכילת ירקות וכי לא מומלץ לקבל אותם על ידי נטילת תוספים חיצוניים שלפעמים במקום להיטיב רק עושים את הפעולה ההפוכה.  מומלץ לצרוך ירקות על בסיס יומי על מנת לקבל אספקה של ויטמינים ממקור טבעי.
 לכתבה המלאה לחצי כאן 
מערכת האתר

מערכת האתר

"מה חדש?" מגזין בריאות שמעניין נשים!
עדיין לא רשומה? לחצי כאן להרשמה


טיפים ומאמרים נוספים: